PPoradnik brodacza
Zdobądź więcej powracających klientów w swoim studiu tatuażu
27 lutego 2022
Przyciąganie klientów do swojego biznesu wydaje się być proste - dostarczasz usługi lub produkty, których poszukują potencjalni klienci. Choć ta prosta zasada dotyczy większości biznesów, w przypadku studiów tatuażu może być nieco bardziej skomplikowana . Przedsiębiorstwa z branży body art mają bardziej złożoną klientelę, która szuka tatuażystów mających styl, który z nimi rezonuje.
Kiedy myślisz o tym, jeśli przyciąganie nowych klientów w tej branży brzmi trudno, wyobraź sobie, że przekształcanie jednorazowych klientów w klientów powracających - teraz jest to wyzwanie. Jest jednak światełko w tunelu - oto jak Twoje studio może sprawić, że klienci z pierwszego kontaktu będą wracać po kolejne tatuaże!
Pierwszorazowi klienci
Określenie "pierwsze wrażenie trwa" ma w branży body art niebagatelne znaczenie. Potencjalny klient, który chce wykonać tatuaż w Twoim studiu, najprawdopodobniej zrobił wcześniej rozeznanie na temat Twojej działalności. Prawdopodobnie do odwiedzenia Twojej firmy skusiła go rekomendacja, opinie w Internecie lub atrakcyjny styl tatuażu widoczny w Twoim lookbooku.
Klienci umawiają się na konsultacje, przychodzą i rozmawiają o tym, czego szukają. Choć dla Ciebie wydaje się to rutynową czynnością, jest to idealny moment na nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem. Zapewnij mu dogłębną konsultację, zaoferuj sugestie i traktuj go ze współczuciem i zrozumieniem. Klienci, którzy czują się traktowani jak zwykły numerek, prawdopodobnie nie wrócą po wstępnej konsultacji - w końcu tatuaż to nie tylko sztuka, to doświadczenie, a klienci nie chcą kojarzyć go ze wspomnieniami, że zostali źle potraktowani w Twoim studiu.
Prace gratisowe
Nowy klient właśnie wykonał kilka pierwszych części swojego tatuażu na rękawie - Twoje plecy są obolałe po kilku godzinach siedzenia nad nimi, ale klient jest zadowolony z postępów, co wystarczająco poprawia Ci nastrój. Nakładasz folię na tatuaż i wręczasz klientowi buteleczkę kremu antyseptycznego, a on rezerwuje następną sesję i idzie w swoją stronę. Zanim jednak wyjdą, pamiętaj, aby zrobić zdjęcia swojej pracy i zapisać je w pliku klienta w Twoim oprogramowaniu studia tatuażu Versum - tam będziesz mógł śledzić postępy swojej pracy, ale to nie wszystko.
Zanim klient wróci na drugą sesję, przejrzyj jego szkic i porównaj go z innymi pracami, które wykonałeś w przeszłości. Jeśli okaże się, że niektóre z Twoich poprzednich prac pasują do obecnego projektu pod względem tematu lub wyglądu, zanotuj to. Kiedy klient przyjdzie, pokaż mu swoje poprzednie prace i wspomnij, jak pasowałyby do tatuażu, który właśnie otrzymuje. Twoim celem jest zachęcenie klienta, aby bardziej zainteresował się Twoimi tatuażami i kontynuował ich zdobywanie w Twojej firmie.
Skup się na różnorodności tematów i wzorów
Znasz swoich klientów lepiej niż ktokolwiek inny, i są tacy, którzy lubią dostać jeden unikalny temat lub projekt dla wszystkich swoich tatuaży - jednak są tacy, którzy lubią eksperymentować z różnorodnością. Tego typu klientów o wiele trudniej jest zamienić w powracających klientów, zwłaszcza jeśli Twoja firma ogranicza się do zapewnienia jedynie garstki stylów i motywów.
Załóżmy, że jednorazowy klient wraca do Twojego studia - mieli tatuaż w stylu art deco wykonany wcześniej, ale teraz chcą iść z wysoce szczegółowym rękawem z płonącymi czaszkami, w którym się nie specjalizujesz. Aby zwalczyć ten problem, studia sztuki ciała szukają artystów gościnnych, którzy wynajmują jedno krzesło na kilka dni lub tygodni. Co to robi, to przynosi w różnych stylach tatuażu w swojej działalności, pomagając dotrzeć do szerszej publiczności. Może to być szczególnie korzystne dla Twojej firmy, jeśli tatuażysta-gość jest gwiazdą w branży, ponieważ ich sława działa jak magnes na klientów!
Skup się na rekomendacjach i recenzjach
Spójrzmy prawdzie w oczy - Twoje studio może zajść daleko tylko z tą samą garstką klientów, którzy w końcu przestaną robić tatuaże. Aby zyskać więcej klientów powracających, musisz zdobyć więcej klientów pierwszorazowych, co oznacza poleganie na tych obecnych. Bez względu na branżę, firma, która nie jest polecana przez swoich klientów lub otrzymuje bardzo mało recenzji, jest skazana na porażkę. Jak więc możesz sprawić, by Twoi obecni wielbiciele pomogli promować Twój biznes?
Po pierwsze, złap ich w odpowiednim momencie. Nie proś klienta, aby zostawił Ci recenzję zaraz po tym, jak wyjdzie jedną nogą z Twojego studia, ale kiedy jeszcze będzie siedział na Twoim miejscu. Jeśli czujesz się komfortowo rozmawiając z klientem, zapytaj jak znalazł Twoje studio i zachęć go do pozostawienia recenzji, jeśli podoba mu się Twoja praca. Klienci są bardziej skłonni to zrobić nawet wtedy, gdy kończysz tatuaż. Zanim wyjdą, poproś, aby polecili Twoje studio. Jeśli chodzi o polecanie, nie mów po prostu "jeśli mógłbyś rozpowszechnić informację o moim studiu, byłoby świetnie". Zamiast tego, niech wiedzą, że to naprawdę pomoże Twojej firmie i nagradzaj ich za to. Za każde udane polecenie daj klientom -10% zniżki na następny zakup (co może się kumulować) i kilka dodatkowych naklejek z logo Twojego studia, zachęcając ich jeszcze bardziej!
Pozyskanie klientów do Twojego studia tatuażu to jedno, ale upewnienie się, że wrócą do Twojej firmy to już inna historia. Jednak przy odpowiednim podejściu klienci nie tylko będą nadal odwiedzać Twój biznes, ale także pomogą mu się rozwijać! Przekonaj się, jak Versum pomaga rozwijać się studiom tatuażu!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 4 Średnia: 5/5] Spis treści
- Pierwsi klienci
- Praca za darmo
- Skupienie się na różnych tematach i projektach
- Skup się na poleceniach i opiniach
Zapisz się do newslettera Możesz przeczytać politykę prywatności tutaj.
0Komentarze