PPoradnik brodacza
Sprytne pomysły marketingowe salonów na sezon studniówkowy
7 grudnia 2021
Wielki bal wieńczący lata nauki w szkole średniej to bardzo szczególny moment w życiu wielu nastolatków. Nic więc dziwnego, że uczestniczki chcą czuć się i wyglądać jak najlepiej. Wielu z nich po raz pierwszy zwróci się do fryzjerów, stylistów paznokci, kosmetyczek i barberów, ponieważ bal jest idealną okazją, aby uzyskać małą metamorfozę wykonaną przez profesjonalistę.
Musisz wzmocnić swoją grę marketingową, aby upewnić się, że Twoje usługi nie pozostaną niezauważone! Oto kilka pomysłów marketingowych, które zachęcą przyszłe królowe i królów balu do wybrania właśnie Twojego salonu.
Zacznij rozgrzewać się wcześnie
Sezon studniówkowy rozpoczyna się zazwyczaj w marcu i trwa do czerwca. W ciągu tych czterech miesięcy, uczestnicy balu są coraz bardziej podekscytowani i zaangażowani w przygotowania. Podczas zakupów sukni i smokingów, zaczynają również myśleć o pasujących fryzurach, paznokciach i makijażu. To właśnie wtedy powinien wkroczyć marketing - możesz myśleć, że jest jeszcze za wcześnie, ale utrzymanie wysokiego poziomu ekscytacji tak długo, jak to możliwe, jest w Twoim najlepszym interesie.
Zacznij od małych podpowiedzi w mediach społecznościowych:
- Podziel się galerią najlepszych fryzur/makijażowych transformacji/nail art, które wykonałaś na swoich klientkach uczestniczących w studniówce w zeszłym roku. Wspomnij, że nie możesz się doczekać tegorocznych metamorfoz.
- Zachęć swoich followersów do podzielenia się swoimi pomysłami na idealny wygląd na studniówkę. Zapytaj czy mają już przygotowane stroje.
- Zaproś przyszłe uczestniczki na zabieg przed studniówkowy. Napisz post, w którym wyjaśnisz, że każda piękna metamorfoza wymaga dobrego przygotowania. Wspomnij, że każda fryzura wygląda lepiej na zadbanych, odżywionych włosach, a makijaż wymaga gładkiej, nawilżonej skóry, aby wyglądał jak najlepiej. Zaprezentuj zabiegi, które będą idealne do takich przygotowań.
Daj z siebie wszystko w mediach społecznościowych
Wraz z upływem tygodni, powinnaś stopniowo zacząć zwiększać swoją grę marketingową. Kanały social media, szczególnie Facebook i Instagram, powinny być Twoim głównym punktem zainteresowania. Młodzi ludzie spędzają dużo czasu na przeglądaniu stron w mediach społecznościowych, co sprawia, że jest to najskuteczniejszy sposób dotarcia do nich.
Kilka pomysłów na marketing w salonie piękności, które mogą Ci pomóc:
- Udostępniaj każdą fryzurę/makijaż/nail art, którą wykonałeś na mediach społecznościowych - i wyraźnie zaznacz, że zostały one wykonane dla uczestników balu! Niech ludzie wiedzą, że jesteś doświadczony i wiesz, jak zadowolić gusta licealistów.
- Używaj hashtagów! #promhair, #promupdo, #promnails, #prommakeup to dobry początek. Wielu młodych ludzi poszukuje usług w mediach społecznościowych za pomocą hashtagów.
- Udostępniaj informacje o każdej ofercie specjalnej na wszystkich swoich kanałach social media. Pamiętaj, aby do każdego postu dodać pasujące zdjęcie - Facebook i Instagram to przede wszystkim wizualizacje.
Przeprowadź konkurs
Nastolatki uwielbiają małą rywalizację. Zwłaszcza, jeśli cena jest warta zachodu! Nie namawiamy jednak do rozdawania usług za darmo czy oferowania rabatów - zawsze lepszym pomysłem jest dodanie czegoś do usługi niż obniżenie ceny.
Oto kilka propozycji, które mogą Cię zainspirować:
- Najlepszy strój na studniówkę. Uczestnik konkursu z największą liczbą polubień otrzymuje darmową torbę z gadżetami jako dodatek do swojego studniówkowego upięcia/manicure/makijażu.
- Napisz, jak wyglądałaby Twoja idealna studniówka. Uczestnik konkursu z najbardziej uwodzicielską historią otrzymuje darmowy dodatkowy zabieg (np. głębokie odżywianie, masaż oczu, masaż dłoni...) do swojej wizyty.
- Oznacz swoją najlepszą przyjaciółkę, z którą spędzisz studniówkę. Wybrana uczestniczka zostanie zaproszona do zarezerwowania terminu razem ze swoją przyjaciółką, a na nich czekają dodatkowe korzyści - specjalne napoje na czas balu, przekąski i gratisy, dzięki którym będą mogli się zrelaksować i miło spędzić czas przed wyjątkową nocą.
Zapewnij specjalne promocje
Oferty o tematyce studniówkowej przyciągną uwagę każdego uczestnika imprezy. Jednak podobnie jest z nagradzaniem uczestników konkursu - nie rozdawaj darmowych usług czy rabatów, ale dodaj coś specjalnego w prezencie. Rabaty wabią łowców okazji i sprawiają, że Twoje usługi wyglądają tak, jakby nie były warte pełnej ceny. Bądź szczęśliwy, aby traktować swoich klientów, ale cenią swoją pracę w tym samym czasie!
Promocje na studniówkę w salonie fryzjerskim mogą przybrać formę dodatkowej odżywki, masażu skóry głowy lub małego przycięcia. Jeśli jesteś artystą paznokci, można zaoferować dodatkowe upiększanie lub specjalny top coat. Jeśli chodzi o promocję studniówkową w salonie makijażu, pomyśl o podarowaniu klientce kilku darmowych próbek kosmetyków, najlepiej tych, których używasz do wykonania makijażu. Większość dorastających dziewczyn doceni otrzymanie małego gratisu do zabawy z makijażem!
Wskazówka: Upewnij się, że Twoje młode klientki są świadome tego, jak długo trwa zabieg - nie chcesz przecież, aby rezerwowały terminy zbyt późno, a potem stresowały się w Twoim salonie!
Wysyłaj spersonalizowane oferty
Jeśli korzystasz z oprogramowania dla salonów fryzjerskich, takiego jak Versum, możesz wysyłać spersonalizowane wiadomości do wybranych grup klientów. Pamiętaj, aby kierować oferty związane z balem do młodszej grupy odbiorców, a także do mam nastoletnich córek!
Bądź kreatywny i zachęcający - używaj zwrotów takich jak:
- Pozwól nam olśnić Cię na Twoją studniówkę!
- Skorzystaj z naszej specjalnej promocji!
- Zabierz swoją przyjaciółkę i pozwól nam zrobić ci najlepszą studniówkową metamorfozę!
Ponieważ jest to ich szczególny dzień, Twoje młode klientki mogą być nieco zestresowane, a co za tym idzie - nastrojowe. Upewnij się, że stylista przeprowadzający metamorfozę jest na to przygotowany. Pamiętaj, że te nastolatki mogą być Twoimi przyszłymi lojalnymi klientami!
Przeprowadzenie studniówkowej kampanii marketingowej będzie o wiele łatwiejsze, jeśli skorzystasz z narzędzia takiego jak Versum, dzięki któremu zgromadzisz szczegółową bazę danych o swoich klientach, a następnie skierujesz oferty do konkretnej grupy z nich. Nie przegap sezonu studniówkowego! Zacznij przygotowywać swoją strategię marketingową w salonie fryzjerskim z oprogramowaniem Versum już dziś!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 2 Średnia: 5/5] Spis treści.
- Zacznij rozgrzewać się wcześniej
- Idź na całość w mediach społecznościowych
- Przeprowadź konkurs
- Zapewnij specjalne promocje
- Wysyłaj spersonalizowane oferty
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.
0Komentarze