PPoradnik brodacza
Jak zwiększyć rentowność swojego salonu kosmetycznego?
3 marca 2023
-
Strona główna
-
Blog AgendaPro Estetyka
-
Jak zwiększyć rentowność ...
Często rozwój biznesu nie oznacza zastrzyku większych środków, jak mogłoby się wydawać na początku. A jeśli chodzi o sektor urody, zwiększenie dochodów twojego salonu kosmetycznego, salonu fryzjerskiego lub spa może być łatwiejsze niż myślisz. Czytaj dalej, aby uzyskać kilka wskazówek, jak zwiększyć rentowność swojego salonu.
Wszyscy szukamy możliwości uzyskania większych dochodów przy wykorzystaniu dostępnych nam zasobów. Oczywiście jest to początek dobrego biznesu, takiego, który przynosi większe zyski poprzez optymalizację narzędzi, które posiadamy. Robienie tego w swoim salonie, salonie fryzjerskim lub spa jest prostsze niż myślisz. Rozważając poniższe wskazówki będziesz w stanie zwiększyć rentowność swojego salonu:
Skup się na swoich lojalnych klientach.
Są oni skłonni wydać do 67% więcej niż nowy klient. Co więcej, przyciągnięcie ich jest 6 razy droższe niż kapitalizacja Twoich wysiłków w celu zatrzymania lojalnych klientów. Lojalni klienci są podstawą rozwoju Twojego salonu i to na nich powinieneś skupić większość swoich strategii. Nie oznacza to, że powinieneś całkowicie zaniedbać pozyskiwanie nowych klientów. W rzeczywistości możesz to osiągnąć poprzez słowo z ust, płatne reklamy w mediach społecznościowych lub za pomocą ofert i promocji, ale utrzymanie lojalnych odbiorców wykracza poza to.
Znasz Prawo Pareto: 80% Twoich przychodów jest generowanych przez 20% Twoich klientów. Ten niewielki procent bez wątpienia odpowiada Twoim najbardziej lojalnym klientom i to na nich powinieneś skupić swoje strategie.
Jeśli posiadasz kompleksowy system zarządzania, taki jak AgendaPro, możesz skorzystać z jego licznych narzędzi - takich jak profile klientów online - dzięki którym uzyskasz istotne informacje i możesz przeprowadzić kampanie e-mail marketingowe, aby dostarczyć wartościowe i konkretne treści każdej osobie, która często odwiedza Twój salon. Jeśli więc jeden z Twoich stałych klientów miał strzyżenie miesiąc temu, być może możesz zasugerować mu trendy fryzjerskie na kolejny sezon.
Cross selling
Prawdopodobnie wielu klientów przychodzi do Twojego salonu po coś konkretnego, ale Twoi pracownicy - jako specjaliści w danej dziedzinie - mają możliwość zaoferowania komplementarnych produktów lub usług. Nazywa się tocross-sellingiem i może znacząco zwiększyć rentowność Twojego salonu. Aby robić to skutecznie, Twój personel musi wiedzieć, jak naprowadzić klientów na tę potrzebę, o której do tej pory nie wiedzieli, że ją mają.
Kontroluj zapasy produktów
Jednym z decydujących aspektów, jeśli chodzi o zwiększenie rentowności Twojego salonu, jest zarządzanie ilością produktów, które masz na stanie. Z powodu nieznajomości zapasów, czasami kupujemy za dużo, a czasami brakuje nam produktów. Niekiedy nawet musimy wyrzucić niektóre produkty, ponieważ upłynął ich termin ważności, nie wiedząc, że tam były. Dzięki sprawnemu zarządzaniu zapasami będziesz mógł zainwestować to, co jest naprawdę niezbędne, optymalizując swój kapitał w zaskakujący sposób.
Wiedz, co myślą Twoi klienci
Jednym z kluczowych punktów, jeśli chodzi o wzrost gospodarczy, jest wiedza o tym, co robisz dobrze i jakie rzeczy mógłbyś poprawić. W tym sensie istnieją integralne systemy zarządzania, które pozwalają na przeprowadzanie badań satysfakcji klientów. W ten sposób możesz uzyskać wiarygodne informacje zwrotne z pierwszej ręki, aby zwiększyć rentowność swojego salonu.
Trzy proste wskazówki, które pozwolą Ci zwiększyć rentowność Twojego salonu. Wprowadź je w życie w swoim centrum urody, salonie lub spa, a wkrótce zobaczysz rezultaty w dochodach generowanych przez Twój biznes.
0Komentarze