PPoradnik brodacza
Projekty logo studia tatuażu: 10 kroków do naśladowania
2 listopada 2023
Projektowanie logo jest jednym z najważniejszych kroków w planie marketingowym każdej firmy. Jeśli zamierzasz otworzyć nowe studio tatuażu, projekt logo ma kluczowe znaczenie dla przekazania osobowości i wartości, które zdefiniują Twoją markę i ustanowią solidne i trwałe połączenie z tymi, którzy, jak masz nadzieję, będą Twoimi klientami.
hbspt.cta._relativeUrls=true;hbspt.cta.load(2356021, 'e53933c6-d828-47eb-b152-7683066542b7', {"useNewLoader": "true", "region": "na1"}); Oto krótki przewodnik krok po kroku, jak stworzyć logo studia tatuażu, które przemówi do docelowych odbiorców i będzie ambasadorem Twojej marki.
Jak tworzyć projekty logo dla studiów tatuażu?
Logo może być obrazem, tekstem, kształtem lub kombinacją tych trzech elementów, które reprezentują nazwę i cel Twojego studia tatuażu. Logo Twojej firmy będzie głównym punktem identyfikacji, który klienci będą mieli z Twoim studiem oraz tym, co będą rozpoznawać i odnosić do tego, czym zajmuje się Twoja firma. Jest jednak coś jeszcze ważniejszego, a mianowicie to, jak Twoja firma sprawia, że czują się, gdy widzą Twoje logo.
Dlatego zalecamy wzięcie pod uwagę 10 kluczowych aspektów, które pomogą Ci stworzyć odpowiednie i trafne logo dla Twojego studia tatuażu. Chodzi o to, że pod koniec tego artykułu opracujesz projekt, który zawiera tożsamość Twojej marki, reprezentuje Cię i wpływa na rynek w sektorze.
Zdefiniuj tożsamość swojej marki
Dobrze zaprojektowane logo opowiada historię i wywołuje emocjonalną reakcję. Projektując logo, postaraj się opisać za jego pomocą historię swojego studia tatuażu. Publiczność jest bardziej skłonna połączyć się z historią Twojego studia i Twojej marki niż z konkretnym produktem lub usługą, którą oferujesz. Każda historia biznesowa jest wyjątkowa, ale możesz zacząć opowiadać swoją historię poprzez tożsamość marki, tj. sposób, w jaki twoje studio tatuażu pokazuje się światu, i zintegrować tę tożsamość wizualnie z logo.
Jako studio tatuażu, kreatywność i wolność są doskonałymi motywami, które należy wziąć pod uwagę przy projektowaniu logo. Powinieneś zintegrować ważne części swojej historii z tożsamością swojego studia tatuażu, aby stworzyć logo, które przetrwa próbę czasu.
Zrozum swoją grupę docelową
Logo jest pierwszym punktem spotkania i kontaktu z klientami, a nawet z potencjalnymi partnerami lub inwestorami. Dlatego jego projekt musi być przemyślany zgodnie z typem odbiorców, których chcesz przyciągnąć i typem klientów, z którymi chcesz się skontaktować. Po ustaleniu, do kogo chcesz dotrzeć, łatwiej będzie zaprojektować logo, które będzie skuteczne, reprezentatywne i komunikatywne.
Poznaj swoją konkurencję
Jedną z funkcji logo jest to, że służy ono jako identyfikacja firmy, dlatego nie jest wskazane, aby logo było mylone z innymi studiami tatuażu, ponieważ może to być szkodliwe dla Twojej firmy. Podczas projektowania logo dla swojej firmy, przejrzyj logo podobnych firm, aby uzyskać inspirację i upewnić się, że Twoje logo jest unikalne i niepowtarzalne.
Zdecyduj, jakiego typu logo chcesz używać
W branży projektowej istnieje łącznie dziewięć rodzajów logo, ale można je podzielić na trzy główne kategorie. Są to logo oparte na obrazach, literach lub połączone logo marki. Logo salonu tatuażu może należeć do każdej z tych kategorii, ale decyzja o tym, którego z nich użyć, będzie zależeć od parametrów tożsamości marki, osobistych celów i celów, które chcesz osiągnąć dzięki swojemu studiu tatuażu.
Zalecamy korzystanie z logo, które łączy obraz i napis, ponieważ jest to najbardziej wszechstronny rodzaj logo i taki, który pozwoli ci przekazać więcej o tym, co twoje studio tatuażu chce zaprojektować.
Na przykład, dzięki logo, które łączy obraz i napis, będziesz mógł pochwalić się umiejętnościami artystycznymi, których można oczekiwać od tatuażystów i kreatywną mocą, którą przekazuje nazwa studia.
Wybierz krój pisma, który Cię reprezentuje
Każdy krój pisma ma swoją osobowość i własną historię. Wybierz taki, który pasuje do tożsamości Twojego studia i reprezentuje historię, którą chcesz opowiedzieć o swojej marce. Istnieje kilka rodzin czcionek, z których najpopularniejsze to Serif, Sans Serif, Slab Serif i Scripts.
Podobnie jak czcionki, kolory mają indywidualną osobowość i mogą przekazywać określone emocje. Dlatego też, jeśli chodzi o projekty logo dla studiów tatuażu, kolory pomagają opowiedzieć historię firmy, jej koncepcję i tożsamość.
Zadbaj o kształt
Jeśli chodzi o projektowanie logo studia tatuażu, najlepiej jest zachować prostotę projektu. Mniej znaczy więcej, więc nie używaj zbyt wielu różnych kolorów lub czcionek. Zadbaj o to, aby w logo nie było powierzchownych elementów dekoracyjnych, które utrudnią komunikację logo.
Znajdź projekt, który ma wysoki poziom atrakcyjności
Atrakcyjność to zdolność formy wizualnej do przyciągnięcia uwagi ludzi i zapamiętania jej. Z tego powodu zalecamy, choć nie jest to całkowicie konieczne, zatrudnienie projektanta specjalizującego się w tworzeniu logo. Wspólnie z Tobą lub z jednym z tatuażystów ze studia, z którym będziesz współpracować, opracuje logo, które zapadnie w pamięć i pozostanie wytatuowane w pamięci każdego, kto je zobaczy.
Pomyśl o trwałym logo
Trwałość to zdolność logo do przetrwania w czasie, pomimo mody lub zmian w czasie w odniesieniu do marki. Pomyśl, że logo będzie graficzną nazwą Twojego studia tatuażu, więc nie chcesz go regularnie zmieniać. W rzeczywistości idealnie byłoby, gdybyś nigdy nie musiał go zmieniać. Dlatego poświęć trochę czasu na przemyślenie logo, które ma zostać utworzone wraz z zespołem projektowym, aby była to dobrze przemyślana decyzja, która może trwać przez długi czas.
Pomyśl o skalowalności
Wreszcie, kiedy projektujesz logo dla swojego studia tatuażu, pamiętaj, że musi to być logo, które można odtworzyć w dowolnym rozmiarze i skali. Musi być w pełni adaptowalne bez utraty czytelności.
W ten sposób będziesz mógł umieścić je w dowolnym miejscu w swoim sklepie lub na sprzedawanych produktach, takich jak koszulki lub naszywki. Jednak jeszcze ważniejsze jest, aby można go było dostosować i dostosować do rozmiarów, które są obecnie rozpoznawane przez sieci społecznościowe.
Tworzenie projektów logo dla studiów tatuażu może zająć trochę czasu, ale jeśli zastosujesz się do tych zaleceń, skonsolidujesz podstawy, aby efekt końcowy spełniał wszystkie oczekiwania komunikacyjne Twojego logo. W ten sam sposób branding graficzny studia tatuażu musi być w harmonii z jego wystrojem. W ten sposób będziesz mógł łatwiej skonsolidować się z publicznością.
hbspt.cta._relativeUrls=true;hbspt.cta.load(2356021, 'ba330274-a3cf-4ea1-a3c9-c68a0a74f7c8', {"useNewLoader":"true","region":"na1"});
Może Cię również zainteresować:
- 5 pomysłów na wybór mebli do barbershopu.
- Pomysły na barbershop: jak rozpocząć udany biznes
- 20 przykładów logo barbershopów
- Oprogramowanie dla barbershopów
0Komentarze