PPoradnik brodacza
Dlaczego marketing salonu nie zawsze jest wystarczający
24 grudnia 2021
Byłeś tam niezliczoną ilość razy podczas swojej kariery w branży fryzjerskiej i kosmetycznej, szukając najnowszych technik marketingowych z pozornie renomowanych źródeł. Od rezerwacji kursów online z samozwańczymi "trenerami sukcesu salonu", po zakup niezliczonych książek na temat marketingu i dołączenie do różnych grup fryzjerskich i kosmetycznych, a wszystko to z ograniczonym skutkiem. Problem polega na tym, że marketing salonu nie jest jedyną rzeczą, na której powinieneś się skupić podczas rozwijania swojej działalności i osiągania zysków.
Marketing jest zewnętrzną promocją firmy, produktu lub usługi, która przyciąga zainteresowanie potencjalnych nabywców. Klasyczne pytanie "jak zdobyć więcej klientów" jest z nim bezpośrednio skorelowane - w końcu dzięki skutecznym działaniom promocyjnym zyskuje się więcej klientów, ale w większości przypadków marketing to kucyk jednej sztuczki.
Marketing nie zawsze zapewnia większe zyski
Marketing jest kosztowny - zwłaszcza, jeśli korzystasz z wielu środków przekazu, takich jak reklamy w mediach społecznościowych, zatrudnianie marketingowca czy nawet stosowanie starych metod promocyjnych, takich jak rozdawanie wizytówek czy ulotek. Oczywiście, mogą one przynieść Ci nowych klientów i zwiększyć sprzedaż, ale w większości przypadków zysk z takich kampanii rzadko jest znacznie wyższy niż próg rentowności. Dodatkowo, jednorazowy klient przyprowadzony przez kampanię marketingową nie zawsze staje się powracającym patronem - jeśli wydasz około 200 funtów na kampanie marketingowe w celu przyciągnięcia jednego klienta, a on zdecyduje się zarezerwować trym za 15 funtów i nigdy nie wróci, to znaczy, że przepalasz pieniądze.
Istnieją inne kanały marketingowe, takie jak posty w mediach społecznościowych, które nie kosztują ani grosza, jednak ich skuteczność jest słaba w najlepszym wypadku. Ale jedna opcja wyróżnia się od reszty, a właściciele salonów przysięgają na nią - marketing SMS. Opcja ta pozwala na wysyłanie wiadomości marketingowych bezpośrednio do klientów, a wskaźnik otwarć jest na zdumiewającym poziomie 98%. Klienci, którzy otrzymują kampanie promocyjne za pośrednictwem tekstu są bardziej skłonni do skorzystania z oferty, jak również. Należy jednak pamiętać, że poleganie wyłącznie na tej metodzie nie wystarczy, aby naprawdę rozwinąć swój biznes - ale jest to fantastyczny początek.
Wskazówka: Zacznij wysyłać wiadomości tekstowe SMS bezpośrednio do klientów salonu dzięki Versum - darmowe konto znajduje się na końcu tego artykułu!
Nie przyciąga lojalnych klientów
Lojalni klienci nie rosną po prostu na drzewach - są to klienci, którzy mają specjalne więzi ze swoimi ulubionymi salonami, co oznacza, że same działania promocyjne nie są w stanie ich przyciągnąć. Każdy lojalny klient był kiedyś pierwszym klientem, który miał wspaniałe doświadczenia w Twoim salonie i postanowił do niego wrócić. Oczywiście, reklama na Facebooku lub Instagramie może przyciągnąć potencjalnych lojalnych klientów, ale reszta zależy od Ciebie. Jeśli polegasz tylko na marketingu, aby przejąć stery swojego salonu, Twój biznes nie będzie w stanie tego zrobić.
Istnieje wiele sposobów, aby zachęcić klientów do bardziej regularnych wizyt. Ty i Twój zespół jesteście odpowiedzialni za zapewnienie każdemu klientowi wspaniałego doświadczenia w zakresie rozpieszczania, z zamiarem sprawienia, aby stali się stałymi bywalcami. Jednak samo poczęstowanie ich kawą lub rozmowa o pogodzie, gdy siedzą na Twoim fotelu, nie wystarczą, aby stworzyć trwałe więzi. Zamiast tego, musisz zadać sobie pytanie: "jak mam nagrodzić lojalność klienta"? Zniżka na kolejną wizytę klienta może brzmieć kusząco, ale nie jest to rozwiązanie wyjątkowe. Zamiast tego, powinieneś spróbować czegoś zupełnie nowego - programu lojalnościowego dla salonów. Versum ma najbardziej niezawodną opcję dla salonów, a nawet pojedynczych specjalistów. Po dołączeniu do programu, Versum automatycznie nagradza klientów za szereg działań, w tym zakupy, opinie, które pozostawiają na temat Twojej firmy, a także za przyprowadzenie Ci nowych klientów. System przyznaje im punkty, które mogą wykorzystać do odebrania nagród w Twoim salonie - coś, czego nie może zrobić sam marketing.
Nie będzie działać bez sprzedaży
Wyobraźmy sobie salon samochodowy - słynie on z jaskrawych reklam na gigantycznych banerach, które są świetną strategią marketingową. Przyciągają one uwagę potencjalnego kupca, który udaje się na działkę i ogląda samochody. Ale zamiast zachęcać niedoszłego klienta do dokonania zakupu, dealer czeka, aż wybierze samochód, który go interesuje. Widzisz, co się stało? Bez strategii sprzedaży nie ma sensu prowadzić marketingu - a firmy, które nie podejmują żadnych prób sprzedaży, nie utrzymują się długo na rynku.
Teraz postaw się w salonie - zamieściłeś reklamę na Facebooku, która promuje Twoją firmę i być może kilka Twoich zabiegów. Klient książki swoje pasemka, płaci za usługę i idzie o ich dzień. Chociaż reklama przynosi świeże klientów, jeśli nie próbujesz sprzedawać produktów uzupełniających lub usług, a następnie sam umieścić limit na ile zysk można zrobić. Bez wdrożenia technik sprzedaży, osiągniesz tylko minimalny zysk - bez marketingu nie masz komu sprzedawać.
Marketing rozwinie Twój biznes kosmetyczny, jeśli odpowiednio go zaplanujesz.
Każdy właściciel salonu, który posiada budżet marketingowy, może stworzyć kampanię, nie ma w tym żadnej sztuczki - ale robienie tego w sposób strategiczny jest sposobem na rozwój biznesu w salonie. Załóżmy, że uwielbiasz pastelowe kolory włosów i właśnie wprowadziłaś do swojego menu pastelowy wariant balayage. Naturalnie, musisz się o tym dowiedzieć - wskakujesz na swoje strony w mediach społecznościowych, tworzysz kilka postów promujących ten zabieg i trzymasz kciuki. Być może uda Ci się podburzyć kilka lojalnych klientek, ale Twoja kampania z pewnością nie zapełni książki wizyt.
Co się stało? Cóż, nie wszyscy i ich mamusie śledzą Cię na mediach społecznościowych, a ci, którzy to robią, mogą nadal przegapić Twój post na ich pasku. W rezultacie, Twoja kampania marketingowa jest kaput, a oto co dokładnie poszło nie tak:
- Nie miałeś grupy docelowej - czy ta kampania miała przyciągnąć nowych klientów, stałych bywalców, długo nieobecnych, czy wszystkich? Post przyciągnie wzrok tylko stałych klientów, a i to nie wszystkich.
- Skupiłeś się na jednej metodzie marketingowej - post nie jest skuteczną strategią marketingową, o ile oczywiście nie masz tysięcy followersów, którzy religijnie odwiedzają Twoje strony. Powinieneś uciec się do wielu mediów, aby uzyskać swoją kampanię tam.
- Kampania nie była poparta danymi o podobnych produktach - sprawdzenie raportów jest niezbędne, aby zobaczyć, które zabiegi są najbardziej popularne. Jeśli Twoje usługi kosmetyczne radzą sobie lepiej niż ich odpowiedniki fryzjerskie, to wprowadzenie pastelowych kolorów może nie być najlepszym rozwiązaniem.
- Nie znasz zbyt dobrze swojej grupy docelowej - powiedzmy, że zamierzałeś przyciągnąć nowych klientów za pomocą tej kampanii, jednak co jeśli większość lokalnej klienteli stanowią osoby starsze? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie będą się oni spieszyć do Twojego salonu na ten zabieg.
Marketing nigdy nie powinien być traktowany jako serce Twojego biznesu. Jest to niezbędne do przyciągnięcia klientów, jednak bez odpowiedniego planu marketingowego salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego, konkretnego zrozumienia lojalności klientów i zdolności do sprzedaży, Twoja firma jest żaglówką bez bryzy. Z tymi wszystkimi czynnikami, w połączeniu z najwyższej klasy systemem salonowym, Twój salon będzie się rozwijał jak nigdy dotąd! Twoje darmowe, w pełni funkcjonalne konto Versum czeka na Ciebie - zarejestruj się już dziś i spraw, aby Twoje kampanie były naprawdę skuteczne.
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 3 Średnia: 5/5] Spis treści
- Marketing nie zawsze zapewnia większe zyski
- Nie przyciąga lojalnych klientów
- Nie zadziała bez sprzedaży
- Marketing pozwoli rozwinąć Twój biznes kosmetyczny, jeśli odpowiednio go zaplanujesz
Zapisz się na newsletter Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.
0Komentarze