PPoradnik brodacza
Znaczenie raportów w branży fryzjerskiej i kosmetycznej
31 grudnia 2021
Jak wygląda sytuacja finansowa Twojego salonu? Czy osiągasz swoje KPI(Key Performance Indicators), używane do oceny sukcesu w osiąganiu celów? Które usługi przynoszą Ci największe zyski? Które z nich nie sprzedają się zbyt dobrze? Znajomość tych informacji jest niezbędna, abyś mógł prowadzić swój salon w sposób efektywny. Ale czy takie dane naprawdę stanowią o tym, czy Twój biznes prosperuje czy nie? Oto dlaczego generowanie raportów i ich analizowanie może oznaczać życie lub śmierć dla Twojego biznesu fryzjerskiego lub kosmetycznego.
Brak raportów z salonu oznacza...
Twój biznes dryfuje i możesz tylko zgadywać, gdzie się skończy - a zgadywanie może doprowadzić Twój salon do porażki. Jeśli nie wiesz, jak Twój salon funkcjonuje w dłuższej perspektywie czasowej, praktycznie niemożliwe jest przewidzenie wyników kampanii marketingowych oraz tego, jakie usługi są najbardziej popularne w salonie. Może Ci się wydawać, że w zeszłym tygodniu zabiegi spa sprzedawały się jak szalone, więc inwestujesz w działania marketingowe oparte na przeczuciu, które ostatecznie nie przynoszą żadnych znaczących efektów. Bez raportów wszystko, co robisz, jest trafione lub nietrafione.
Łatwe generowanie raportów
Nie musisz mieć dogłębnej wiedzy na temat raportowania i analityki dla salonów - wystarczy podstawowa wiedza. Wszystko, co musisz wiedzieć, to jak czytać raport zysków i strat i być w stanie otworzyć arkusz kalkulacyjny wydatków salonu w celu rejestrowania sprzedaży, osiągniętego zysku i sprzedanych usług. Musimy być jednak realistami. Zbieranie tych danych ręcznie wymaga notowania wszystkiego po każdej wizycie, co najprawdopodobniej nie będzie miało miejsca, zwłaszcza jeśli jesteś zajęty i masz mnóstwo zadań pod ręką.
Aby zautomatyzować ten proces, powinieneś wypróbować Versum, oprogramowanie dla salonów. Każda sprzedaż i umówione spotkanie jest przetwarzane w systemie; zebrane dane są wykorzystywane do generowania raportów finansowych, prowizji i aktywności personelu, popularności usług, utrzymania klientów, sprzedaży kart podarunkowych, listy zapasów salonu i wielu innych. Dodatkowo można generować raporty dla wybranych okresów, takich jak bieżący tydzień, miesiąc, rok lub niestandardowy czas - co jest przydatne do porównywania okresów zajętości i spowolnienia oraz monitorowania wszelkich istotnych zmian, na które mogą mieć wpływ czynniki zewnętrzne, takie jak COVID-19. Teraz przejdźmy do najważniejszej części - jak te dane mogą przynieść Ci korzyści.
Lepsza alokacja budżetu
Zarządzanie wydatkami i tworzenie osobnych budżetów na cele marketingowe, inwentaryzacyjne i rozwojowe (wprowadzanie nowych zabiegów, produktów, personelu i renowacji) jest drugą naturą dla zatwardziałego właściciela salonu. Jednak znając swoją sytuację finansową, jesteś w stanie lepiej rozdysponować swój budżet. Wolny sezon przynosi mniejsze zyski, co oznacza, że masz bardziej napięty budżet i powinieneś skupić się na dystrybucji środków finansowych na bardziej istotne części biznesu, takie jak zapasy i marketing. Mniej ważne wydatki, takie jak zakup niezbędnych zasobów do nowego zabiegu, który chcesz wprowadzić, mogą poczekać na lepsze czasy.
Osiągaj większe zyski
Bieżące śledzenie raportów jest również niezbędne, aby osiągać większe zyski. Czy to oznacza, że wiedza o tym, ile zysku osiągnąłeś w danym okresie czasu może pomóc Ci osiągnąć większy zysk? Nie do końca. Ale wiedza o tym, co przynosi Ci zyski może. Oto przykład: Twoje pasemka stanowiły 23% wszystkich zarobionych zysków w tym miesiącu, podczas gdy zabieg depilacji cukrowej tylko 2%. Na podstawie tych danych można wywnioskować, że istnieje większa szansa, że większe zyski przyniosą Ci zabiegi i produkty związane z pasemkami i włosami, a nie depilacja cukrowa.
Oto strategia zarabiania pieniędzy, którą po prostu musisz wypróbować: po pierwsze, musisz mieć aktywny Program Lojalnościowy Versum. Po wygenerowaniu raportu popularności usług, sprawdź, które zabiegi sprzedają się najlepiej. Teraz, aby jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż, przydziel dużą liczbę punktów lojalnościowych klientom, którzy kupią te zabiegi. Punkty w Versum są używane jako waluta, dzięki której klienci mogą odbierać nagrody w Twoim salonie - im więcej punktów ma zabieg, tym bardziej jest on atrakcyjny dla Twoich lojalnych klientów. Teraz przygotuj się na zalew rezerwacji!
Rozszerz swoje menu
Niestety, kiedy szukasz możliwości rozszerzenia swojego menu, wielu specjalistów z branży fryzjerskiej i kosmetycznej kieruje się przeczuciem lub trzyma się tego, co ma do zaoferowania, nie biorąc pod uwagę możliwości wzięcia udziału w dodatkowych kursach, aby móc zaoferować bardziej pożądane zabiegi. Tylko dlatego, że lubisz dostarczać holistyczne zabiegi spa nie oznacza, że będą się one sprzedawać. Przed podjęciem decyzji o tym, jakie usługi powinieneś oferować w swoim salonie, sprawdź swoje raporty, aby zobaczyć, które kategorie zabiegów sprzedają się najlepiej i upewnij się, że trochę poszperasz. Stwórz ankietę, pytając klientów, jakie usługi chcieliby, abyś świadczył, i nie zapomnij zrobić badania rynku lokalnego, aby zobaczyć, co Twoja konkurencja ma do zaoferowania i jakie są niektóre wspaniałe trendy salonowe, które powinieneś śledzić. Korzystając z tych wszystkich informacji, będziesz dokładnie wiedzieć, jakie usługi mogą przynieść Ci więcej zysku, a od których należy trzymać się z daleka.
Dodatkowo, wprowadzanie nowych opcji zabiegowych powinno obejmować okres testowytrwający około kilku miesięcy, aby zebrać znaczną ilość danych. Należy również pamiętać, że niektóre usługi, takie jak mikrodermabrazja i zabiegi laserowe na twarz, są bardziej popularne jesienią i zimą, ponieważ jest wtedy znacznie mniej szkodliwego promieniowania UV, które może powodować uszkodzenia niedawno poddanych zabiegom obszarów, podczas gdy zabiegi takie jak depilacja cukrowa są bardziej popularne latem, ponieważ ludzie mają tendencję do mniejszego zakrywania się.
Niezależnie od tego, czy chcesz rozszerzyć swoją ofertę, osiągnąć większy zysk, lepiej zarządzać swoim biznesem, czy po prostu jesteś ciekaw, w jakim kierunku zmierza Twój salon, niezawodny system raportowania jest niezbędny, aby to osiągnąć. Oprogramowanie Versum jest używane przez ponad 46,000 specjalistów na całym świecie, nie tylko do generowania raportów, ale także do zarządzania personelem, śledzenia rezerwacji, zabezpieczania poufnych informacji i wielu innych. Versum jest najlepszym rozwiązaniem do efektywnego i wydajnego zarządzania salonem. Załóż darmowe konto już dziś i umów się na spotkanie z jednym z naszych ekspertów. Nie wymagamy karty kredytowej, darmowa pomoc techniczna na zawsze.
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 1 Średnia: 5/5] Table of Contents
- Brak raportów z salonu oznacza...
- Łatwe generowanie raportów
- Lepiej rozdysponuj swój budżet
- Większe zyski
- Rozszerz swoje menu
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.
0Komentarze