PPoradnik brodacza
Trendy urodowe - do's i don't
19 lutego 2022
Jak większość specjalistów aktywnie zaangażowanych w życie społeczności hair & beauty, prawdopodobnie zetknęłaś się z kilkoma trendami, które wymykają się spod kontroli. Prawdopodobnie niektóre z nich wpadły Ci w oko (w dobrym tego słowa znaczeniu), podczas gdy inne sprawiły, że zacząłeś się zastanawiać nad zdrowym rozsądkiem ich twórców. Dla aspirujących fryzjerów, stylistów paznokci czy masażystów, którzy chcą wprowadzić świeże pomysły do swojego menu, podążanie za najnowszymi trendami w branży to strzał w dziesiątkę - ale jak wybrać te, które trafią na Twoją listę zabiegów?
Najlepsze źródła inspiracji
Zanim dodasz do swojej listy zabiegów brwi w ogrodzie lub ścięcie włosów siekierą, zrób rozeznanie. Najlepsze miejsca na znalezienie nowych pomysłów to te, w których przebywają inni profesjonaliści z branży hair & beauty, czyli fora i grupy na Facebooku. Jeśli jesteś już aktywnie zaangażowana w działalność którejś z tych grup, zapytaj jej członków, jakie najnowsze trendy sprawdzają się w ich przypadku, a jakich należy unikać. Istnieje szansa, że podzielą się oni swoimi doświadczeniami, co pomoże Ci ocenić, które zabiegi są warte uwagi. Ważne jest również, abyś w tych grupach zachował otwarty umysł. Możesz uważać, że fryzura wahadłowa jest wyjątkowa i innowacyjna, jednak gdy podzielisz się swoimi przemyśleniami na jej temat, otrzymasz negatywne komentarze - nie daj się jednak temu załamać! Zamiast tego, poproś ich o opinię. Jeśli chodzi o trendy, które są chwalone przez innych profesjonalistów, zwróć na nie uwagę - szczególnie na te, które uzupełniają Twoje obecne zabiegi.
Właściwe trendy dla Twojej firmy
Po wielu godzinach poszukiwań, w końcu udało Ci się stworzyć listę potencjalnych modnych zabiegów, które chciałabyś włączyć do swojego menu, ale jak zdecydować, które z nich będą miały ostateczny kształt (pun intended)? Cóż, powinnaś zadać sobie następujące pytania:
- Czy zabieg jest powiązany z innymi w moim menu?
- Czy zabieg ten obniży mój poziom profesjonalizmu?
- Czy potrzebuję dodatkowych certyfikatów, aby wykonać zabieg?
- Czy ten zabieg pomoże zrealizować moje cele?
Wprowadzając nowy zabieg do swojego menu, nie powinien on wyróżniać się na tle pozostałych opcji. Jeśli jesteś certyfikowanym stylistą paznokci, dodanie do menu modnego wakacyjnego zabiegu brokatowego na brodę lub brwi ogrodowe nie będzie wyglądało dobrze. Dodatkowo, jeśli prowadzisz luksusowy salon fryzjerski i zdecydujesz się na oferowanie piegów tatuażu, Twój poziom profesjonalizmu może być znacznie zmniejszona w oczach klientów.
Albo powiedzmy, że zakochałeś się w tym modnym wyglądzie włosów jednorożca. Wygląda to niesamowicie i wiesz, że ten zabieg będzie komplementem dla Twoich paznokci jednorożca - ale wtedy zdajesz sobie sprawę, że nie masz certyfikatu do pracy z ostrymi chemikaliami do włosów. I na koniec, czy ten nowy modny zabieg pomoże Ci osiągnąć Twoje cele? Mam tu na myśli przyciągnięcie nowych klientów, wyróżnienie się na tle konkurencji lub wyrobienie sobie marki w branży.
Stawanie się trendsetterem
Powiedzmy, że godzinami surfowałeś po internecie, szukając modnych usług, które mógłbyś dodać do swojego menu, ale bezskutecznie. Są one albo zbyt skomplikowane, nie posiadasz certyfikatu, aby je wykonywać, albo są całkowicie sprzeczne z wizerunkiem Twojej firmy - ale nie pozwól, aby to powstrzymało Cię przed pójściem na całość i kreatywnością! Zamiast tego przejrzyj swoje obecne menu i zacznij tworzyć własne, modne zabiegi. Nie zapomnij pamiętać o wcześniej wymienionych punktach, aby uniknąć wszelkich problemów w przyszłości. Na twoją korzyść zadziała również zapytanie pracowników i lojalnych klientów, co sądzą o twoim najnowszym pomyśle i czy warto w niego zainwestować. Kiedy już obliczysz przewidywane wydatki, cenę i czas realizacji, zaproś klientów na jazdę próbną! Korzystając z Versum, przejdź do sekcji Klienci i znajdź konkretną grupę klientów, których chcesz zaprosić do wypróbowania tego pomysłu - zaleca się wybranie najbardziej lojalnych klientów, ponieważ najprawdopodobniej przedstawią oni swoje szczere opinie na temat Twojego projektu.
Po udanej próbie, czas zaprezentować światu swój najnowszy trend fryzjerski lub kosmetyczny! Jednak to jeszcze nie koniec! Mimo, że lojalni klienci pokochali Twoją najnowszą kreację, są oni tylko małą grupą testową w porównaniu do całej grupy docelowej. Co więc możesz zrobić? Po upublicznieniu Twojego projektu, śledź sprzedaż w Versum - zarówno dla Twojej najnowszej usługi, jak i ogólnych zarobków. Zaleca się, abyś robił to przez co najmniej miesiąc, aby sprawdzić, czy sprzedaż nadal rośnie.
Co najważniejsze, skorzystaj z niezawodnego systemu dla salonów, który pomoże Ci rozpowszechnić informacje o Twoich najnowszych zabiegach i śledzić ich sprzedaż - załóż konto w Versum już dziś!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 2 Średnia: 5/5] Spis treści
- Najlepsze źródła inspiracji
- Właściwe trendy dla Twojego biznesu
- Jak stać się trendsetterem
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.
0Komentarze