PPoradnik brodacza
Jak wybrać dobre logo dla swojej kliniki?
15 lipca 2022
-
Strona główna
-
Blog AgendaPro Health
-
Jak wybrać dobre logo dla swojej ...
Właśnie otwierasz swoją klinikę i wśród wielu szczegółów, na które musisz zwrócić uwagę, zdałeś sobie sprawę, że logo jest bardzo ważne dla wizerunku Twojej firmy. Rozumiemy, że logo jest pierwszym wizualnym kontaktem, jaki ludzie mają z Twoją marką i dlatego masz intuicję, że dobrze zaprojektowane logo wzbudzi zaufanie wśród Twoich odbiorców.
Poznaj swoją markę
Przed zleceniem logo projektantowi, upewnij się, że masz jasny obraz swojej marki. Pamiętaj, że logo powinno trafić do konkretnego zbioru osób, którym jest Twój rynek docelowy i Twoi obecni klienci. Dlatego napisz, o co chodzi w Twojej firmie, marce i rynku. Dowiedz się, jaka jest ideologia Twojej marki i jakie inspiracje daje na przyszłość.
Musisz również znać osobowość marki: czy jest to marka miękka czy twarda pod względem tonu konwersacji? W jaki sposób marka chce się projektować pośród swojego rynku i klientów? Wszystkie te szczegóły powinny być przygotowane wcześniej. Takie informacje będą wskazówką dla projektanta przy tworzeniu projektu Twojego logo. To on dobierze elementy logo na podstawie informacji o Twojej marce.
Odzwierciedlają charakter Twojej działalności
Upewnij się, że Twoje logo jest w stanie w pełni reprezentować Twoją klinikę. Kolory i obrazy użyte w logo powinny być zgodne z działalnością służby zdrowia, którą reprezentuje oraz produktami i usługami, które oferuje. Kiedy logo jest zgodne z biznesem, może stworzyć tożsamość marki dla firmy.
Docelowa grupa odbiorców odbierze również Twój przekaz, gdy projekt będzie odzwierciedlał Twoją klinikę, jej wartości i atrybuty. Tak więc, czy projektujesz swoje logo po raz pierwszy, czy zlecasz redesign logo, pamiętaj o tych trzech głównych aspektach, aby wyróżnić się na wysoce konkurencyjnym rynku.
Używaj kolorów w sposób strategiczny
Kolory odgrywają kluczową rolę w określaniu przekazu marki. Każdy kolor wywołuje emocje, które stają się komunikatem dla Twoich odbiorców lub klientów. Za kolorami stoi nauka, którą skutecznie wykorzystują współcześni graficy.
Strona 99designs.co.uk przeanalizowała gamy kolorystyczne użyte w ponad 900 logotypach w sektorze opieki zdrowotnej i poprosiła ekspertów od psychologii kolorów o rzucenie światła na tę kwestię. Z wyników swoich badań byli w stanie określić, że opieka zdrowotna polega na niebieskim bardziej niż jakikolwiek inny sektor. "Gdy przyjrzymy się wiodącym firmom, niebieski pojawia się w 85% wszystkich ich logotypów. Decyzja ta wydaje się logiczna, jeśli weźmiemy pod uwagę, że konsumenci utożsamiają kolor niebieski z wiedzą, spokojem, bezpieczeństwem i zaufaniem." W stresującym środowisku medycznym, gdzie samopoczucie i finanse są narażone na szwank, kolor niebieski jest sprawdzonym sposobem na pokazanie swoich możliwości.
Gdy przyjrzeli się drugiemu najczęściej używanemu kolorowi, wyniki różniły się w zależności od populacji. Liderzy branży wybierali biały kolor w 36% przypadków, natomiast na stronie 99designs zielony był drugim najczęściej poszukiwanym kolorem przez 40% firm z sektora opieki zdrowotnej.
Wyniki te mogą być wskazówką przy wyborze odpowiednich kolorów dla logo Twojej kliniki.
Starannie dobieraj czcionki
Czcionki mówią o osobowości marki. Na przykład czcionka użyta do logo firmy zabawkarskiej prawdopodobnie będzie czcionką pisaną ręcznie. To dlatego, że dzieci są klientami docelowymi i chcesz zaprojektować swoją markę jako biznes przyjazny dzieciom. Poproś projektanta o pomoc w wyborze kroju pisma, który będzie zgodny z wartościami Twojej marki i będzie reprezentował Twoją klinikę.
Wybierz krój pisma dla logo
Chcesz mieć logo, którego głównym elementem będzie nazwa Twojej firmy? To może być najlepszy pomysł na logo, jaki można wybrać. Takie logo nazywane jest logotypem. Do znanych przykładów logo należą loga RayBan, IBM i Coca-Coli. Jeśli zdecydujesz się na logo, będziesz miał nazwę swojej firmy widoczną dla klientów. Oznacza to, że Twoje logo stanie się również reklamą Twojej marki. Małe firmy z niewielkim budżetem marketingowym korzystają z logotypów.
Jeśli jednak zdecydujesz się na symbol jako swoje logo (izotyp), będziesz musiał wydać dużą ilość pieniędzy, aby wygenerować świadomość swojej marki. Do znanych firm, które używają symboli jako loga, należy Apple, którego symbolem marketingowym jest na wpół nadgryzione jabłko.
Można też pomyśleć o logo łączonym, które posiada zarówno symbol, jak i nazwę firmy. Takie logo będzie wymawiało nazwę Twojej firmy wraz z przekazem handlowym symbolu.
Prawda jest taka, że dziś bardziej niż kiedykolwiek ludzie mają łatwy i natychmiastowy dostęp do setek dostawców usług zdrowotnych, a zatem liczba konkurentów wzrosła, więc jeśli chcesz, aby Twoje usługi wyróżniały się w oceanie ofert firm takich jak Twoja, musisz mieć tożsamość korporacyjną, która podsumowuje powagę i etykę Twoich usług, częścią tej tożsamości korporacyjnej jest logo, które reprezentuje Twoje wartości i osobowość Twojej marki.
Jeśli podobał Ci się ten artykuł, zostaw nam komentarz ze swoimi wrażeniami na ten temat.
0Komentarze