PPoradnik brodacza
Podniesienie cen w Twoim spa
20 lutego 2022
Ponieważ nadszedł nowy rok, większość z nas ma już plany związane z postanowieniami noworocznymi - odwiedzenie siłowni, jedzenie mniej śmieciowego jedzenia czy bycie bardziej produktywnym. Dla firm z branży beauty są to jednak inne priorytety. Jak co roku, właściciele spa sprawdzają swoje roczne statystyki i porównują je z tymi z poprzednich lat, szukając obszarów do poprawy. Najczęstszymi problemami, z którymi właściciele borykają się rok po roku, są niezadowalająca liczba sprzedaży, niskie wpływy gotówkowe i niewystarczająca liczba lojalnych klientów.
Problemy te mogą być spowodowane wieloma czynnikami - złymi strategiami marketingowymi, niezliczonymi wydatkami lub zawyżonymi rabatami. Aby rozwiązać te problemy, istnieje jedno skuteczne, ale ryzykowne rozwiązanie - podniesienie cen! Bez odpowiedniego planowania, podnoszenie cen może mieć poważne konsekwencje, więc nie należy tego robić pochopnie! Należy to robić stopniowo - w przeciwnym razie możesz narazić się na utratę klientów, a co za tym idzie - spadek wpływów gotówkowych. Zacznij od:
Planowania
Podnosząc ceny w spa, zwiększasz swoje przychody - ale jak to zrobić, aby nie stracić swoich klientów? Po pierwsze, stwórz listę potencjalnych usług i produktów, dla których chciałbyś podnieść ceny - kiedy już to zrobisz, wybierz jedną opcję do pracy i stwórz dla niej nową cenę. Celem takiego działania jest łatwiejsze monitorowanie statystyk dotyczących poszczególnych produktów lub zabiegów przed i po podwyżce cen.
Edukowanie klientów
Czy wiesz, że większość klientów, którzy uważają Twoje ceny za zbyt wysokie, jest po prostu niedoinformowana na temat pracy, jaką wkładasz w swoje zabiegi i jakości produktów? Wyobraź sobie, że klient jest zdenerwowany tym, że Twoje okłady z wodorostów są dużo droższe niż konkurencji, ale czy wie, że używasz okładów z wodorostów z Morza Martwego, zamiast tańszych alternatyw? Do tej pory mogą być zbyt zdenerwowani, aby się tym przejmować, a w rezultacie mogą opuścić Twoją firmę. Dla każdego przedmiotu, planujesz podnieść cenę, upewnij się, że klienci wiedzą o nim wystarczająco dużo, aby zaakceptować podwyżkę cen. Upewnij się, że oferujesz opisy produktów i usług na swoich stronach w mediach społecznościowych, na stronie rezerwacji spa i podziel się ich korzyściami, jak również. Oczywiście, jeżeli oferujesz jedyne w swoim rodzaju zabiegi lub produkty, podniesienie ceny nie powinno nikogo urazić.
Wdrażanie zmian
Zanim zaktualizujesz swoje oficjalne menu spa, poinformuj klientów o nadchodzącej podwyżce cen danego zabiegu lub produktu, ale zrób to przynajmniej na tydzień przed czasem. Używając swojego systemu zarządzania Versum, śledź sprzedaż przed wprowadzeniem nowej ceny - jest szansa, że klienci będą się spieszyć do Twojego spa, aby dokonać zakupu przed podwyżką cen. Po wprowadzeniu zmian, kontynuuj monitorowanie indywidualnej sprzedaży - w ten sposób będziesz mógł śledzić wszelkie spadki.
Zauważasz spadki? Nie ma się czego obawiać!
Oczywiste jest, że po podwyżce cen nie zaobserwujesz dużego wzrostu sprzedaży - w rzeczywistości możesz zauważyć spadek sprzedaży i wpływów gotówkowych. Jeśli te liczby utrzymują się poniżej zadowalającego poziomu przez dłuższy okres czasu, możesz rozważyć przywrócenie pierwotnej ceny. Jednakże, kiedy mamy do czynienia z minimalnymi spadkami sprzedaży i wpływów gotówkowych, mamy dwie opcje - wdrożyć program lojalnościowy lub zaoferować klientom rabaty. Oto czego możesz się spodziewać po obu tych rozwiązaniach:
Rabaty
Jest to zdecydowanie najczęstsza metoda przyciągania klientów do Twojego biznesu, a kto nie lubi miłych ofert? Jeśli zauważyłeś znaczące spadki sprzedaży po wprowadzeniu podwyżki cen, a sprzedaż jest niewielka lub nie ma jej wcale, zaoferuj zniżkę na produkt lub usługę i poinformuj o tym klientów wysyłając powiadomienie e-mailem za pośrednictwem Versum. Chociaż ta metoda działa krótkoterminowo, jest bardzo skuteczna w przyciąganiu klientów do Twojego biznesu. Wadą tego jest to, że może przyciągnąć klientów, którzy są zainteresowani tylko skorzystaniem z rabatów na zabiegi i produkty, co skutkuje mniej lojalnymi klientami.
Jeśli jesteś nastawiony na udzielanie rabatów, najlepiej robić to od czasu do czasu - poprzez okresowe promowanie ofert, klienci nie przyzwyczają się do ciągłych zakupów z rabatem, co zmniejszy liczbę klientów polujących na okazje. Spróbuj raz w miesiącu robić promocje na zabiegi i produkty, które po prostu nie sprzedają się tak dobrze jak inne. Jeśli zauważysz znaczny wzrost sprzedaży w czasie, gdy Twoja oferta jest aktywna, możesz rozważyć obniżenie ceny.
System lojalnościowy spa
Wdrażając takie rozwiązanie do swojego spa, możesz spodziewać się zarówno wzrostu sprzedaży, jak i wzrostu lojalności klientów. Rozwiązanie to pozwala na przyznawanie klientom punktów za ich zakupy, polecenia i recenzje, które zostawiają na temat Twojego salonu, które mogą wykorzystać do zakupu nagród w Twoim spa. Ale jak dokładnie pomoże Ci to w podniesieniu cen w Twoim spa?
Po pierwsze, zachęć klientów do przyłączenia się do Twojego programu lojalnościowego i wspomnij o korzyściach z tego płynących - między innymi o tym, że kupując ich ulubione zabiegi i produkty, będą mogli odebrać wspaniałe nagrody w Twoim spa. Ta funkcja jest dostępna w menedżerze spa Versum, upewnij się tylko, że ją aktywowałeś!
Wskazówka: dodaj zabiegi i produkty, których ceny ostatnio podniosłeś do listy nagród w programie lojalnościowym. Klienci będą mogli zapłacić za nie używając zgromadzonych punktów.
Nawet po udanym podniesieniu cen w spa, regularne monitorowanie jest niezwykle ważne. Regularne spadki sprzedaży poszczególnych zabiegów i produktów nie zawsze są spowodowane podwyżką cen - weź pod uwagę okresy spowolnienia! Z odpowiednim rozwiązaniem dla spa, wszystko jest pod kontrolą - podnieś ceny i śledź sprzedaż za pomocą jednego przycisku dzięki Versum! Zarejestruj swoje darmowe konto już dziś.
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 2 Średnia: 5/5] Spis treści
- Planowanie
- Edukacja klientów
- Wdrażanie zmian
- Zauważasz spadki? Nie ma się czego obawiać!
- Rabaty
- System lojalnościowy SPA
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności można przeczytać tutaj.
0Komentarze