PPoradnik brodacza
Jak mądrze kupować do swojego salonu?
8 lutego 2022
Inteligentne zakupy to termin, który większość z nas zna - kuponowanie, skimming w przejściach i surfowanie po zniżkach online wszystkie należą do tej kategorii. Inteligentne zakupy mają jednak inne znaczenie, jeśli chodzi o zakup materiałów i narzędzi do Twojego salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego. Zanim rzucisz się w kierunku przecenionych lub tańszych alternatyw, przyjrzyj się, za co tak naprawdę płacisz.
Rabaty - oczekiwania a rzeczywistość
Częstym błędem popełnianym przez właścicieli salonów jest robienie zakupów dla swojego salonu, tak jak robią to dla siebie. Jeśli kochasz scoring wielkie rabaty podczas zakupów dla siebie, szanse są robisz to dla swojego salonu - co nie zawsze jest złe, ale należy pamiętać, że zakup pudełko płatków śniadaniowych z 6 dni więcej przed jego wygaśnięciem nie jest taki sam jak zakup odżywki do włosów z taką samą ilość czasu lewo!
Grabbing nowe opakowanie farby do włosów od dostawcy salonu z półki zniżki wydaje się jak kradzież, ale zanim machnąć kartą i iść o swój dzień, sprawdzić te małe, ale istotne szczegóły:
- Data ważności - większość sklepów detalicznych sprzedaje przedmioty ze zniżką głównie ze względu na zbliżającą się datę ważności. Zamiast wyrzucać przedmiot, jest on sprzedawany za mniejszą cenę.
- Uszkodzenia - jeśli produkt jest uszkodzony, sprzedawcy starają się jak najszybciej pozbyć go z półek. Wyobraź sobie, że kupiłeś uszkodzoną butelkę odżywki do włosów. Jasne, może i kupiłeś ją ze zniżką, ale produkt mógł stracić swoją moc, a nawet wylać się z uszkodzonego pojemnika.
- Niepopularne przedmioty - Widzisz tę butelkę pomarańczowej farby do włosów, siedzącą z tyłu półki z przecenami? Jest powód, dlaczego tam jest - ludzie po prostu nie kupują go, dlatego może chcesz pomyśleć dwa razy przed wrzuceniem go do koszyka, myśląc, że masz ręce na wielki zakup.
Groszowe szczypanie - co to mówi o Twojej firmie?
Bądźmy szczerzy - wszyscy lubimy kupować przedmioty wysokiej jakości za jak najniższą cenę. Jednak w przypadku zakupów do salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego, znacznie obniża to jakość biznesu. Wyobraź sobie, że zapłaciłeś za luksusowy zabieg keratynowy, a stylista stosuje niedrogi, kupiony w sklepie produkt. Kiedy klient to zauważy, możesz otrzymać negatywne opinie o swoim salonie i zszarganą reputację. Pamiętaj, że to, co wkładasz w swój biznes, jest tym, co z niego odzyskujesz - jeśli zdecydujesz się oferować zabiegi z użyciem niskiej jakości produktów backbar, nie oczekuj, że klienci będą płacić najwyższą cenę.
Jeśli po prostu nie stać Cię na zakup najbardziej zaawansowanych produktów do zabiegów, daj klientom wiele opcji do wyboru w swoim salonie, a nie tylko luksusowe usługi. Pozwalając im wybierać pomiędzy niedrogimi i tymi z górnej półki zabiegami, nie tylko docierasz do szerszego grona klientów, ale także oszczędzasz więcej pieniędzy.
Ta sama sytuacja dotyczy zakupu wyposażenia do Twojego salonu. Unikaj zakupów najtańszych narzędzi i pamiętaj, że jakość Twoich nożyc, suszarek i maszynek do strzyżenia ma takie samo przesłanie jak jakość produktów backbar - słaba jakość narzędzi obniża jakość Twojego biznesu.
Zawsze inwestuj w swój sprzęt - kupuj narzędzia renomowanych marek i upewnij się, że są one regularnie serwisowane. Stępione nożyce mogą uszkodzić włosy klientów, a maszynki do strzyżenia mogą się zapchać, jeśli nie są naoliwione i wyczyszczone! Kupując narzędzia renomowanych marek, możesz być spokojny, wiedząc, że najprawdopodobniej Cię nie zawiodą.
Mniej papieru - więcej pikseli
Papier to rok 1990, jednak wiele salonów fryzjerskich i kosmetycznych jest winnych jego używania. Jak na ironię, są nawet salony, które szczycą się tym, że oferują przyjazne dla środowiska zabiegi i produkty, a jednocześnie regularnie kupują papierowe notatniki i kalendarze. Nawet jeśli Twój salon nie skupia się na byciu przyjaznym dla środowiska, korzystanie z notesów przynosi efekt odwrotny do zamierzonego - gubią się one, niszczą i z pewnością nie zawierają wszystkich informacji na temat Twojej działalności.
Mając to na uwadze, cyfrowy menedżer salonu jest właściwym rozwiązaniem dla każdej firmy hair & beauty - jednakże, nie ma dwóch takich samych systemów, więc upewnij się, że wybierasz renomowany! Poszukaj rozwiązania, które oferuje przydatne funkcje w cenie, która nie rozbije banku - odpowiedzią jest Versum.
Ten system działa nie tylko jako menedżer wizyt w salonie, ale jest także Twoją wirtualną recepcjonistką, odpowiedzialną za automatyczne przypominanie Tobie i klientom o nadchodzących spotkaniach, generowanie raportów sprzedaży, obliczanie prowizji pracowników, napiwków, a także inwentaryzację i przewidywanie przyszłych przychodów. Chociaż czujesz nostalgię za każdym razem, gdy wyciągasz oprawiony w skórę notatnik, czy ten czynnik jest ważniejszy niż efektywne zarządzanie i prowadzenie salonu?
Podczas zakupów do swojego salonu pamiętaj, że zakupy, których dokonujesz, dają światło na jakość Twojej firmy. Jasne, że oszczędzanie pieniędzy raz na jakiś czas nie zaszkodzi Twojemu salonowi, ale regularne robienie tego znacząco obniży jakość Twojego biznesu. Zainwestuj w produkty wysokiej jakości i obserwuj jak Twój biznes się rozwija!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 0 Średnia: 0/5] Table of Contents
- Rabaty - oczekiwania a rzeczywistość
- Uszczypliwości - co to mówi o Twoim biznesie?
- Mniej papieru - więcej pikseli
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.
0Komentarze