PPoradnik brodacza
Czy powinieneś prowadzić blog o salonach? Oczywiście, że tak!
6 lutego 2022
Sposób, w jaki się ze sobą komunikujemy, tak bardzo się rozwinął w ostatnich latach, że łatwo się we wszystkim pogubić. Dziś prawie wszyscy publikujemy zdjęcia, udostępniamy filmy, oznaczamy przyjaciół i używamy hashtagów, aby osiągnąć zamierzony cel. Jest jednak jedna praktyczna forma komunikacji, która przetrwała próbę czasu i postępu technologicznego - blog. Istnieje poczucie nostalgii, gdy natkniesz się na blogu, a jednak nadal jest to bardzo skuteczna forma komunikacji.
Zamiast zgubić się w powodzi nowych form komunikacji, blog ewoluował, jak również. Dzisiaj, blogi są rozpowszechnione w formie filmów na Youtube, stron na Facebooku, Tumblr i Instagramie, których liczba sięga BILIONÓW. To także doskonała okazja dla właścicieli salonów i specjalistów od urody, aby zabłysnąć, ponieważ wielu z nich pracuje nad tym, aby stać się promotorami marek kosmetycznych i influencerami w branży. Zanim jednak w to wejdziesz, musisz wziąć pod uwagę kilka rzeczy.
Co musisz wiedzieć
Dla właścicieli salonów, prowadzenie bloga jest idealnym sposobem na interakcję z potencjalnymi klientami i może być świetną zabawą - jednak jest kilka rzeczy, które powinieneś sobie zadać zanim zaczniesz:
- Jaki jest mój cel w robieniu tego? - Prowadzenie bloga tylko w celach rozrywkowych ogranicza możliwość czerpania z niego wszystkich korzyści. Zastanów się, co jest najlepsze dla Twojego salonu i jaki rodzaj treści przyniesie korzyści Twojej firmie.
- Czy mam wystarczająco dużo czasu? - Mimo, że większość blogów nie jest codziennie aktualizowana o nowe treści, powinieneś poświęcić trochę czasu na tworzenie i regularne dodawanie nowych materiałów.
- Jak będę publikować? - Treść jest kluczowa, jeśli chodzi o wpisy na blogu, a format, w jakim są one zamieszczane, również powinien być brany pod uwagę. Możesz zdecydować się na tradycyjny, pisany blog, lub być odważnym i rozpocząć serię filmów wideo.
- Co powinienem zamieszczać? - Publikuj treści, które spodobają się klientom! Powinieneś także zdecydować o tonie swojego bloga - czy ma być formalny i informacyjny? A może zabawny?
Więc jak dokładnie prowadzenie bloga może przynieść korzyści właścicielom salonów? Dla tych, którzy chcą zwiększyć lojalność klientów, zwiększyć świadomość marki, promować produkt, usługę lub swój salon - blogowanie jest odpowiedzią.
Rozpoczęcie działalności
Każdy właściciel salonu ma jeden wspólny cel w głowie podczas ulepszania swojej firmy, a jest nim rozwój. Aktywny blog może pomóc w rozwoju Twojej firmy, ale aby tak się stało, musisz zwrócić szczególną uwagę na treść, jak również kanały dystrybucji. Prowadzenie pisanego bloga na swojej stronie internetowej to dobry początek, ale jego zasięg jest ograniczony do osób, które znajdą się na Twojej stronie, a nie wszyscy z nich sprawdzą Twój najnowszy wpis. Zamiast tego, bądź kreatywny i otwarty na umieszczanie swoich wpisów w zupełnie nowych przestrzeniach, takich jak Youtube czy grupa na Facebooku, ale pamiętaj, aby nie stracić z oczu swojego celu! Staraj się być dynamiczny przy tworzeniu treści - trzymanie się jednego formatu sprawi, że Twoi czytelnicy szybko stracą zainteresowanie. Twórz różnorodne tematy, które zainteresują każdego, np. Twoje osobiste porady dotyczące pielęgnacji zarostu dla mężczyzn, ulubione produkty do użytku domowego lub rozpocznij sondę na swoim blogu, pytając czytelników, jakie produkty lub usługi chcieliby zobaczyć w Twoim salonie.
Więcej lojalnych klientów!
Czy blog może naprawdę zwiększyć lojalność klientów? Oczywiście! Lojalność zdobywa się poprzez zaufanie, a czy może być lepszy sposób na jego zbudowanie niż blog, który daje czytelnikom wgląd w Twój dzień powszedni? Wpisy wideo są do tego idealne, ponieważ nadają Twojemu salonowi ludzką twarz i pokazują klientom pozytywne emocje kryjące się za każdym fotelem.
Kolejnym powodem jest poziom Twojej wiedzy - zamieszczaj w mediach społecznościowych filmy, na których wykonujesz zabieg, wyjaśniając jednocześnie proces pracy. Dodatkowo, możesz rozważyć wdrożenie w swoim salonie programu lojalnościowego i prowadzenie go równolegle z wideoblogiem. Twórz konkursy, w których klienci zdobywają dodatkowe punkty lojalnościowe i nagrody, a zasady wygrywania ogłaszaj na swoim blogu. Klienci, którzy aktywnie biorą udział w konkursach w salonie, są bardziej lojalni wobec Twojej firmy i będą jeszcze bardziej lubili Cię odwiedzać!
Działania promocyjne
Jeśli chodzi o działania promocyjne, jedną z najstarszych sztuczek w książce jest oferowanie rabatów. Jaki jest lepszy sposób na sprzedaż niż obniżenie ceny produktu lub usługi? Odpowiedzią jest informacyjny wpis na blogu. Jasne, rabaty zwiększają sprzedaż, ale jednocześnie zwiększają liczbę klientów polujących na okazje i obniżają wartość tego, co oferujesz.
Napisz post na blogu, informujący klientów o produkcie lub usłudze, którą promujesz. W przypadku dłuższych postów, udostępnij je na Tumblr i wyślij swoim wiernym fanom link do swojej strony, w przypadku krótszych postów, Facebook i Instagram są idealne! Upewnij się, że wspomniałeś o wszystkich korzyściach, zachęcając klientów do spróbowania. Aby dodać trochę pikanterii, dodaj zdjęcia "przed i po " do swojego wpisu na blogu, aby naprawdę pokazać efekty działania Twojego produktu lub usługi, ponieważ zdjęcia są najbardziej przekonujące! Używając oprogramowania Versum dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych, zmierz każdy wzrost sprzedaży, który został pobudzony przez Twój wpis na blogu. Jeśli zauważysz wzrost przychodów z produktu lub usługi wspomnianej w Twoim blogu, wiesz, że Twój ostatni wpis był strzałem w dziesiątkę!
Jak powinieneś promować swojego bloga?
Dla właścicieli salonów, którzy chcą przyciągnąć większą liczbę czytelników na swoim blogu, promowanie go jest bardzo ważne. Wspominanie o swoim blogu podczas układania włosów klienta jest nieefektywne, ponieważ prawdopodobieństwo, że klient o nim zapomni jest bardzo wysokie. Zamiast tego, zaproś klientów na swojego bloga za pomocą wiadomości sms lub email z linkiem do Twojej strony. Upewnij się, że wiadomość zachęca klientów do czytania! Z pomocą naszego systemu wysyłania wiadomości do salonu Versum, możesz zaplanować wysyłanie wiadomości o określonej godzinie. Poinformuj swoich fanów w mediach społecznościowych o najnowszym wpisie, publikując go na swoich stronach na Facebooku, Instagramie lub Twitterze.
Podpowiedź: Versum pozwala Ci również na masowe wysyłanie wiadomości sms lub e-mail do określonej grupy klientów. Po prostu przefiltruj, do kogo chcesz wysłać wiadomość!
Dodatkowe porady
Wszyscy lubimy dobrze napisaną historię - dlaczego więc nie włączyć jej do swojego bloga? Zamieść zdjęcia swojego salonu z czasów jego otwarcia i podziel się nimi na Facebooku lub Instagramie, ponieważ doda to historii i uroku Twojej firmie! A jeśli coś wyróżnia Twoją firmę z tłumu, np. jedyny w swoim rodzaju zabieg lub unikalne produkty, koniecznie się tym podziel! Aby uzyskać dodatkowe inspiracje, sprawdź nasze wskazówki dotyczące content marketingu dla salonów, tutaj!
Dobrze opracowany i przyciągający wzrok blog jest idealny do pozostania w kontakcie z klientami i fanami, ale z niezawodnym wirtualnym menedżerem salonu piękności, blogi mogą przynieść korzyści również Twojej firmie! Wykorzystaj je w pełni z pomocą Versum - zarejestruj swoje darmowe konto już dziś!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 5 Average: 5/5] Spis treści.
- Co musisz wiedzieć
- Jak zacząć
- Więcej lojalnych klientów!
- Działania promocyjne
- Jak powinieneś promować swojego bloga?
- Dodatkowe porady
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.
0Komentarze