PPoradnik brodacza
3 klucze, dzięki którym Twój salon przetrwa sierpień
4 maja 2022
-
Strona główna
-
Blog AgendaPro Beauty
-
3 klucze, dzięki którym Twój salon fryzjerski przetrwa ...
Czy Twój fryzjer nie prowadzi działalności? W tych miesiącach jest mało klientów? Może dlatego, że zimą ludzie wolą zamknąć się z kuchenką, niż mieć "kocią łapę". Tak czy inaczej, istnieją skuteczne sposoby na obejście miesięcy, w których wydaje Ci się, że nikt nie zapuka do Twoich drzwi z prośbą o zabieg lub strzyżenie.
Dla tych z nas, którzy pracują w branży, zima nie jest zazwyczaj dobrym okresem. Podczas gdy latem czy wiosną ludzie dbają o swój wygląd lub poddają się zabiegom upiększającym, zimą odkładają to na później; strzyżenie czy zabiegi fryzjerskie nie idą w parze z czapkami i szalikami. A co z deszczem i wiatrem - naturalnymi wrogami wspaniałej fryzury.
Można jednak odwrócić tę sytuację, koncentrując swoje wysiłki na trzech konkretnych punktach:
Skup się na lojalnych klientach.
W czasach, gdy klientów jest mało, najlepiej skupić się na stałych klientach. To właśnie do nich należy kierować działania w czasach kryzysu, ponieważ zna się ich gusta i wie, co im zaoferować.Zabiegaj opowrót lojalnych odbiorców poprzez spersonalizowane wiadomości oraz specjalne oferty lub promocje, takie jak zniżki lub korzyści. Ciekawostką w tym zakresie jest fakt, że lojalny klient wydaje 67% więcej niż nowy, a pozyskanie nowych klientów kosztuje 6 razy więcej niż utrzymanie tych, którzy są już lojalni.
Wysyłanie mailingu ofertowego dla usług o wysokiej marży
Czy wiesz, jaka jest różnica między działalnością o niskiej i wysokiej marży? W uproszczeniu oznacza to zysk, jaki spodziewasz się osiągnąć z produktu lub usługi, w porównaniu z kosztem inwestycji.
Twoje wysiłki powinny być ukierunkowane na oferowanie usług, które przynoszą wysokie dochody, ponieważ w ten sposób przepływ gotówki będzie się zmieniał bez zbędnego wysiłku. Posiadając w oprogramowaniu do zarządzania bazę klientów podzieloną na segmenty, można lepiej ukierunkować kampanie marketingowe i uzyskać lepsze wyniki. Przygotuj kuszące i wartościowe oferty dla swoich klientów, dając im poczucie, że są one dla nich wyjątkowe i że mogą wiele zyskać, kupując je. Wzmocni to również ich postrzeganie Twojej marki.
Przechowuj wszystkie informacje w oprogramowaniu do zarządzania
W dzisiejszych czasach posiadanie oprogramowania, które pozwala na kompleksowe zarządzanie, jest najlepszym sposobem na zorganizowanie biznesu, jakim jest salon fryzjerski, z punktu widzenia klientów. Dlaczego? Procesy takie jak naliczanie godzin, bazy danych czy nawet wiedza o posiadanych zasobach są wykonywane w bardziej efektywny sposób, z mniejszym nakładem czasu i lepszymi wynikami.
Posiadanie tego typu oprogramowania do zarządzania salonem fryzjerskim przyniesie Ci korzyści krótko- i długoterminowe, przyspieszając rozwój Twojej firmy i optymalizując koszty utrzymania, zwłaszcza w okresach, gdy zasoby nie są zbyt duże. Ponadto wdrożenie tego rozwiązania wiąże się z niskimi kosztami w stosunku do uzyskanych korzyści, nie wspominając o tym, że są to platformy, które można w pełni dostosować do własnych potrzeb.
Dzięki tym trzem wskazówkom Twój salon będzie w stanie przetrwać trudne czasy. Pamiętaj, że sekret tego wszystkiego tkwi w Tobie: skieruj swoje wysiłki we właściwym kierunku, a zobaczysz, jak Twoja firma wytrzyma w obliczu burzy.
0Komentarze