Jak zwiększyć rentowność swojego salonu kosmetycznego?
3 marca 2023Strona główna Blog AgendaPro Estetyka Jak zwiększyć rentowność ... Często rozwój biznesu nie oznacza...
Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem salonu, mobilnym stylistą paznokci, czy pracujesz w domu, chcesz, aby Twoi klienci czuli się dopieszczeni jak nigdy dotąd, a Twoi pracownicy (jeśli ich zatrudniasz) przychodzili do pracy z uśmiechem na twarzy. Jednak niektóre błędy mogą zamienić ten piękny sen w koszmar, którego nigdy nie zapomnisz. Więc, dokładnie jakie rodzaje błędów mówimy tutaj?
Każdy technik paznokci doświadczył tego co najmniej raz w swojej karierze - klient przychodzi do mani i pedi, pracujesz swoją magię i rozmawiać o najnowszym odcinku Love Island. Twój klient płaci i idzie o swoim dniu. Mijają godziny, a Ty dostajesz od nich SMS-a, w którym skarżą się na zaczerwienienie i opuchliznę wokół skórek paznokci. Ups, wygląda na to, że ktoś nie przestrzegał właściwych procedur sanitarnych. Jeśli masz szczęście, klient może być regularne i nie zostawi Ci negatywną recenzję. Ale co jeśli jest to ktoś, kto jest po prostu przerażony przez brak właściwego sanityzacji? To może zarobić negatywną recenzję online, w konsekwencji dając potencjalnym klientom drugie myśli przed rezerwacją z tobą. Dodatkowo, możesz zostać pociągnięty do odpowiedzialności za niepodjęcie właściwych środków zapobiegawczych przeciwko COVID-19, co może spowodować, że znajdziesz się w poważnej gorącej wodzie kąpany. Więcej o protokołach bezpieczeństwa, które powinieneś wprowadzić w swoim salonie znajdziesz tutaj.
Aby uniknąć takich błędów w przyszłości, konieczne jest przygotowanie zasad sanitarnych w salonie pielęgnacji paznokci, które obejmują sposób korzystania z produktów i sprzętu wielokrotnego i jednorazowego użytku. Oczywiście, ponowne użycie produktów i sprzętu jednorazowego użytku oraz nieprawidłowe mycie przedmiotów wielokrotnego użytku oznacza, że narażasz swoich klientów na ryzyko złapania infekcji grzybiczych i bakteryjnych, nie wspominając już o COVID-19. Aby skutecznie uniknąć tych zagrożeń, konieczne jest pozbycie się wszystkich produktów jednorazowego użytku oraz wyczyszczenie i zdezynfekowanie WSZYSTKIEGO po każdym kliencie, w tym umywalek do stóp, krzeseł, podłokietników i blatów. Jeśli chodzi o narzędzia wielokrotnego użytku, upewnij się, że są one prawidłowo czyszczone w autoklawie.
Wszyscy możemy się zgodzić, że zadowolony klient jest najskuteczniejszą formą marketingu. Oczyszczasz skórę wokół paznokci z precyzją, która nie wymaga wysiłku, starannie nakładasz olśniewające ozdoby na paznokcie i wykonujesz niewiarygodny masaż dłoni i pedicure. Twój klient płaci, a Ty po prostu dziękujesz mu i patrzysz jak idzie w swój dzień. Nie ma nic złego w takim scenariuszu, prawda? Cóż, przepraszam za pęknięcie bańki, ale jeśli to zrobisz, to brakuje ci cudownie owocnej okazji biznesowej. To nie znaczy, że nie powinieneś dziękować klientom - ale mógłbyś robić o wiele więcej!
Zadowolony klient może powiedzieć swoim znajomym o Twojej firmie, jednak nie jest prawdopodobne, że będzie promował Twój salon, chyba że zostanie zapytany o to, gdzie miał robione paznokcie lub czy zna jakąś renomowaną firmę. Aby zadowoleni klienci aktywnie promowali Państwa salon paznokci, należy im zaoferować odpowiednie zachęty.
Aby to zrobić, brytyjscy styliści paznokci i właściciele salonów zwracają się do Versum - a dokładniej do jego Programu Lojalnościowego dla specjalistów w dziedzinie urody. Narzędzie to automatycznie nagradza Twoich klientów określoną liczbą punktów za każdy zakup, pozostawioną recenzję i udane polecenie Twojej firmy. Punkty te są następnie wykorzystywane do zbierania nagród w Twoim salonie. A co jeśli jedną z tych nagród jest 50% zniżka na najbardziej popularny zabieg? Ten rodzaj zachęty to wszystko, czego potrzeba, aby klienci dokonywali kolejnych zakupów i promowali Twoją firmę jak nigdy dotąd!
Czy kiedykolwiek ogarnęła Cię fala poczucia winy, że nie poddajesz się wymaganiom niektórych klientów? Niestety, wiele kosmetyczek i techników paznokci starają się uniknąć tych uczuć, dając klientom dokładnie to, czego chcą - później żałując, że tak się stało. Klient może zażądać zniżki, poprosić, aby zarezerwować je w ostatniej chwili, lub poprosić, aby przejść kilka dodatkowych mil do domu, nawet jeśli jest poza obszarem, w którym pracujesz. Teraz, dlaczego dokładnie te sytuacje są uważane za błędy? Cóż, na początek, jeśli klienci widzą, że mogą mieć swój sposób, a następnie będą korzystać z sytuacji tak bardzo, że mogą one nawet stworzyć straty dla Twojej firmy. Najlepszym sposobem na przeciwdziałanie temu jest nauczenie się bronić siebie i być w stanie po prostu powiedzieć "nie" niedorzecznym żądaniom. Uczestniczyłaś w wielu kursach dla manicurzystek paznokci, spędziłaś miesiące na doskonaleniu swoich technik i wykonujesz wysokiej jakości zabiegi przy użyciu profesjonalnych produktów - dlaczego więc miałabyś być szefową?
Prowadzenie salonu pielęgnacji paznokci oznacza, że musisz być twardy jak gwóźdź (pun intended) w obliczu pewnych sytuacji dotyczących Twoich pracowników (jeśli ich masz). Nie dotyczy to jednak osób wynajmujących kabiny, ponieważ są one własnymi podmiotami gospodarczymi. Jeśli jesteś zbyt miękki na nieufnych pracowników, mogą wykorzystać to i może zacząć przychodzić późno, nie pracuje tak ciężko, a nawet może uciekać się do działania złośliwie biorąc pieniądze z rejestru i pracy niechlujnie - tym samym skazując reputację firmy. Aby uniknąć takich sytuacji, ważne jest, aby zdusić je w zarodku. Jeśli członek zespołu zachowuje się niewłaściwie, powinieneś natychmiast skonfrontować się z nim i dać mu do zrozumienia, że nie żartujesz.
Ponadto, stworzenie ścisłej, ale uczciwej listy procedur dla personelu salonu jest niezbędne, aby utrzymać zespół skupiony i napędzany. Upewnij się, że pracownicy wiedzą, że nie będziesz tolerował chamstwa, lenistwa i kradzieży, a także nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa COVID-19. Nieprzestrzeganie tych zasad, nie mówiąc już o tych narzuconych przez rząd dotyczących zapobiegania COVID-19, nie będzie tolerowane, a Twoi pracownicy muszą być tego świadomi.
Popełnienie przynajmniej jednego z tych błędów w salonie pielęgnacji paznokci może być kosztowne dla Twojej firmy - dlatego ważne jest, abyś podjął odpowiednie kroki, aby zapobiec takim sytuacjom. Nie pozwól, aby klienci i personel chodzili po Tobie, upewnij się, że poświęcasz czas na odkażanie miejsca pracy i rozpocznij kampanie marketingowe do wszystkich klientów, zwłaszcza tych najbardziej lojalnych, z pomocą Versum. Twoje konto jest tylko o kliknięcie od Ciebie - zarejestruj się już dziś i prowadź swój biznes jak nigdy dotąd.
Wypróbuj Versum za darmo
Spis treści
Komentarze