Jak zwiększyć rentowność swojego salonu kosmetycznego?
3 marca 2023Strona główna Blog AgendaPro Estetyka Jak zwiększyć rentowność ... Często rozwój biznesu nie oznacza...
Określenie wartości Twoich produktów lub usług na rodzimym rynku ma kluczoweznaczenie, ponieważ analiza cenowa pokazuje, w jaki sposób Twój produkt, jego dystrybucja, a także strategie promocyjne, które stosujesz, jak również Twój plan marketingowy i pozycjonowania, wywierają niezbędny wpływ na napędzanie sprzedaży.
Skuteczna analiza cenowa polega przede wszystkim na zrozumieniu aktualnego, bieżącego kontekstu działalności, a to wiąże się z efektywnym łączeniem poszczególnych linii produktowych i doborem skutecznych strategii cenowych. Jak więc osiągnąć idealną analizę cenową dla swoich usług?
Analiza cenowa to szczególne podejście do regularnej oceny cen na rynku, które określą wartość usługi, którą świadczysz lub produktu, który wprowadzasz na rynek. Polega ona na porównywaniu np. cen każdego ze swoich nakładów i/lub dostawców z ewentualnymi konkurentami w poszukiwaniu poprawy oferty w celu obniżenia kosztów w stosunku do cen wcześniej podawanych.
Kiedy jest idealny moment na przeprowadzenie analizy cenowej? Otóż zawsze wtedy, gdy przy podejmowaniu decyzji o zakupie jakichkolwiek środków produkcji istnieją różne opcje pod względem jakości i ceny.
Analiza cenowa nie jest czymś, co można zrobić przypadkowo, czy zgodnie z konkretną intuicją, wiele zależy w zasadzie od stanu finansowego firmy, istnieją też konkretne techniki, które pozwalają zrobić to w sposób znacznie bardziej kompetentny. Są to:
Analiza techniczna: kiedy nie masz punktu wyjścia i nie możesz znaleźć produktu, z którym mógłbyś porównać ceny, najlepiej jest poprosić dostawców o pewne informacje na temat kupowanego przedmiotu, takie jak lista materiałów i ich koszty, a następnie dokonać oszacowania odpadu kupowanego produktu, marginesu błędu lub okresu użytkowania. Jest to nieco skomplikowana technika, ponieważ wymaga dużo czasu na analizę, ale jest dość skuteczna, jeśli zaczynasz swój biznes.
Poprzez analizę cen konkurentów: jest to metoda par excellence do porównywania i analizowania cen. Polega ona na porównaniu cen podawanych przez konkurentów w tym samym obszarze marketingowym Twojego produktu.
W tego typu analizie, jeśli masz dwie lub więcej akceptowalnych ofert, zawsze zaleca się wybrać najniższą cenę, ponieważ jest to zawsze najbardziej odpowiednia opcja. Jeśli jednak różnica między notowaniami wynosi poniżej 12%, konkurencyjność cenowa jest wyższa, a zatem analiza staje się bardziej złożona.
W przypadku znacznych różnic między cenami należy zawsze upewnić się, że sprzedawca nie pomylił cen, z reguły różnica w ofertach między produktami raczej nie przekracza 15%.
Przez ceny katalogowe: odbywa się to poprzez porównanie cen artykułu opublikowanych w wykazach, które są ogólnie zarządzane między sprzedawcami i dostawcami, gdzie ceny każdego produktu są aktualne.
Poprzez porównanie cen historycznych: jak sama nazwa wskazuje, polega to na porównaniu obecnych notowań z poprzednimi notowaniami podobnych produktów lub tego samego produktu, w celu przeanalizowania wahań ich cen w czasie, aby określić rozsądną cenę zgodnie ze zmianami ich wartości na rynku.
Przez porównanie podobnych pozycji: cena produktu jest porównywana z cenami istotnie podobnych pozycji. Należy mieć świadomość, że choć przedmiot może być podobny, może mieć dodatkowe wymagane cechy i dlatego jego cena może się różnić, gdy jest wprowadzany do obrotu.
Właściwe będzie, aby sprzedawca wycenił przedmiot podstawowy, a następnie wskazał koszty dodatkowych funkcji.
Aby zaadaptować techniki analizy cenowej do swojego biznesu fryzjerskiego, barberskiego lub salonu kosmetycznego, możesz wykorzystać następujące strategie:
Wykorzystaj internet jako sprzymierzeńca i przeprowadź ogólne wyszukiwanie placówek, które mają taki sam profil jak Twoja firma. Upewnij się, że używasz kilku wyszukiwarek, aby uzyskać szersze pojęcie o rynku i opublikowanych cenach. Porównaj ceny i zlokalizuj swoje usługi tak, abyś mógł konkurować.
Przy zakupie konkretnych materiałów skontaktuj się bezpośrednio z producentami, aby uzyskać sugerowaną cenę, lub poproś o oferty cenowe na ten sam przedmiot od swoich konkurentów, aby znaleźć najlepsze proporcje cenowe.
Aby uzyskać lepsze wyobrażenie o tym, co inni zapłacili za ten sam przedmiot, poszukaj opinii niektórych kolegów lub osób wtajemniczonych, aby usankcjonować swoje decyzje. Nie trać z oczu faktu, że po zastosowaniu tych strategii Twoim celem jest, aby kupujący był w stanie ocenić, czy Twoja usługa jest uczciwie wyceniona.
Świat urody i salonów jest bardzo konkurencyjny, dlatego zawsze ustalaj swoje ceny na tym samym poziomie co konkurencja. Ta metodologia opiera się na idei, że konkurencja już zrobiła swoją strategię cenową dokładnie; więc skorzystaj z drogi, którą inni podjęli, aby rozpocząć ruch w salonie, a następnie, jak zdobędziesz doświadczenie i reputację, użyj nowatorskich strategii, aby zdobyć ziemię i iść do przodu.
Jeśli wiele firm świadczy usługi podobne lub takie same jak Twoje, co w dziedzinie prac estetycznych jest bardzo częste, to podstawowe zasady ekonomii mówią Ci, że cena tych dóbr powinna być już w miarę wyrównana. Dlatego jeśli ustalisz ceny w swoim salonie tak, aby były równe cenom konkurencji, unikniesz błędów, które możesz popełnić zaczynając od zera z powodu prób i błędów nieodłącznie związanych z każdym start-upem.
Przedsiębiorcy i konsumenci wykorzystują analizę cen do oceny produktów, które rozważają do kształtowania i prowadzenia działalności gospodarczej. Analiza cenowa daje Ci sygnały do przewidywania zachowań rynku. Jeśli chcesz być znacznie bardziej skuteczny, możesz i powinieneś wykorzystać ten proces, aby dowiedzieć się, czy ceny w Twoim salonie są rozsądne w porównaniu z obecnymi lub niedawnymi cenami za te same usługi.
Bardzo przydatne jest również wykazanie, że ceny odzwierciedlają zmieniające się warunki rynkowe i gospodarcze, a także ustalenie właściwej ceny na tym bardzo konkurencyjnym rynku.
Droga do sukcesu jest pełna pułapek, dlatego upewnij się, że posiadasz wiedzę, która pozwoli Ci wybrać najlepszą technikę marketingową i zmaksymalizować możliwości biznesowe. Dobra analiza cenowa to najważniejszy klucz do rentowności w biznesie kosmetycznym.
Artykuły powiązane
Komentarze