PPoradnik brodacza
Szacowanie na oko - droga do upadającego salonu
21 lutego 2022
Zaczynasz dzień pracy tak, jak każdy inny dzień - ubierasz się, robisz szybkie śniadanie i bierzesz filiżankę kawy. Dochodzisz do salonu, sprawdzasz kalendarz spotkań, aby zobaczyć rezerwacje na dany dzień i którzy pracownicy przychodzą. Wszystko jest tak samo jak zawsze... a może jednak?
Jasne, salony mają wzloty i upadki, jednak najczęstszym błędem popełnianym przez właścicieli salonów jest szacowanie ich liczby. Zanim zaczniesz czytać dalej, zalecam utworzenie darmowego konta w naszym serwisie, aby lepiej zrozumieć ten artykuł - załóż konto tutaj
Dlaczego to robimy?
Każdy właściciel odnoszącego sukcesy biznesu powie Ci, że szacowanie kondycji finansowej może być przyczyną upadku Twojego salonu. Dlaczego więc właściciele salonów nadal to robią? Odpowiedź jest dość prosta - wolą uniknąć konfrontacji z rzeczywistością, zwłaszcza pod koniec miesiąca, kiedy trzeba podliczyć wpływy i zapłacić rachunki. Jednak odwracanie się od problemów w salonie nie sprawi, że one znikną.
Zmierz się z liczbami
Niedoszacowanie zarobków może sprawić, że Twoje obliczenia będą obarczone błędem rzędu kilkuset do kilku tysięcy funtów, co może oznaczać życie lub śmierć dla Twojego salonu. Zanim małe problemy przerodzą się w ogromne, podejmij odpowiednie działania, aby do tego nie dopuścić - i tu z pomocą przychodzi Versum. W swoim systemie, kliknij przycisk "Statystyki" w lewym panelu - teraz możesz zapomnieć o zgadywaniu! Versum dokładnie raportuje wszystkie wpływy i wypływy z Twojego salonu, pozwalając Ci dokładnie zobaczyć, na jakim etapie jest Twój biznes.
Szacowanie popularności produktów i zabiegów - co może pójść nie tak?
Wszystko. Szacowanie zarobków to jedno, ale sprzedaż produktów i zabiegów to coś, czego musisz unikać, szczególnie jeśli inwestujesz w nie duże pieniądze. Jesteś właścicielem salonu, co oznacza, że są dni, w których chciałbyś się sklonować - musisz obsługiwać klientów wchodzących, tworzyć inwentaryzację, przydzielać zadania pracownikom, monitorować ich pracę, tworzyć treści na strony w mediach społecznościowych i wiele innych.
A co z tym neonowym zielonym balayage, który wprowadziłaś do swojego menu jakiś czas temu, jak się sprzedaje? Nie masz czasu na liczenie każdej sprzedaży i widziałeś, że klienci zamawiają go od czasu do czasu. Twoi pracownicy uważają, że jest całkiem niezły, a Twoje przeczucie podpowiada Ci, żeby wprowadzić więcej neonowych kolorów. Wtedy zdajesz sobie sprawę, że utknąłeś w magazynie pełnym neonowych kolorów, które nie schodzą z półek.
Zamiast tego spróbuj tego...
Spójrz na PRAWDZIWE dane. W Versum, znajdź sekcję "Ustawienia" i wybierz "Usługi" z lewego panelu. Następnie wybierz przedział czasowy, który Cię interesuje. Powinieneś dać nowym zabiegom trochę czasu, zanim zaczniesz mierzyć ich popularność - około miesiąca do półtora. Być może wprowadziłeś ten zabieg na podstawie przeczucia, że będzie się sprzedawał, i to jest w porządku. Czasami możesz trafić w dziesiątkę, ale zanim zainwestujesz dużą ilość czasu i pieniędzy, przejrzyj swoje dane!
Wskazówka: Możesz również rozważyć stworzenie ankiety na swoich stronach fanowskich. Zapytaj klientów, jakie zabiegi chcieliby zobaczyć w menu Twojego salonu.
Jak klienci Cię znajdują
Jak większość salonów, masz budżet marketingowy, który starasz się wykorzystywać oszczędnie, jednak musisz promować swój biznes w ten czy inny sposób. Rozdzielasz więc swój budżet na reklamy na Facebooku i Instagramie, artykuły w lokalnej gazecie i wizytówki. Ty i Twój zespół pytacie klientów, w jaki sposób znaleźli firmę, a po pewnym czasie, gdy to robiliście, zgadliście, że większość klientów znalazła salon przez lokalną gazetę. Twój wybór jest oczywisty - zaczynasz wydawać więcej swojego budżetu na tę formę reklamy. Następnie, coś dziwnego się dzieje - zaczynasz widzieć spadek liczby nowych klientów.
Jest to spowodowane decyzją, która nie jest poparta dowodami, ale przeczuciem. Jasne, możesz zapytać swoich pracowników pod koniec dnia, "skąd przyszło najwięcej klientów", ale jeśli są zajęci w ciągu dnia, istnieje prawdopodobieństwo, że nie mieli czasu, aby podsumować najpopularniejsze źródło pozyskiwania klientów. I tu właśnie wkracza Versum. Podczas dodawania nowych klientów do systemu, poproś pracowników, aby zapytali klienta, w jaki sposób znalazł firmę - jest na to poświęcona sekcja. Na koniec miesiąca zobacz, które źródło pozyskiwania przyniosło Ci najwięcej klientów!
Kiedy prowadzisz swój salon kosmetyczny i podejmujesz jakiekolwiek działania marketingowe, chcesz, aby były one oparte na rzeczywistych liczbach, a nie na przeczuciach czy intuicji. Versum jest po to, aby pomóc Ci w podejmowaniu lepszych decyzji. Dowiedz się jak radzi sobie Twój salon za pomocą zaledwie kilku kliknięć! Załóż darmowe konto i zacznij działać!
Wypróbuj Versum za darmo
[Razem: 3 Średnia: 5/5] Spis treści
- Dlaczego to robimy?
- W obliczu liczb
- Przewidywanie popularności produktów i zabiegów - co może pójść nie tak?
- Zamiast tego, spróbuj tego...
- Jak klienci Cię znajdują
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.
0Komentarze