PPoradnik brodacza
Na co zwrócić uwagę przy zatrudnianiu pracowników do salonu?
2 lutego 2022
Świetny personel jest tym, co czyni Twój salon najbardziej atrakcyjnym dla klientów w długim okresie czasu. Istotne jest, aby zatrudniać pracowników, których etyka pracy i jakość reprezentują swoją firmę dobrze. Doskonałość ich pracy mówi wiele o Tobie jako właścicielu salonu, więc musisz być bardzo ostrożny przy zatrudnianiu nowych pracowników. Jakie cechy charakteryzują idealnego pracownika salonu kosmetycznego?
Cechy, których należy szukać
Przede wszystkim sprawdzasz doświadczenie, umiejętności, certyfikaty i inne cechy potencjalnego członka zespołu. Oczywiście musi on spełniać Twoje standardy, ale bycie świetnym usługodawcą nie jest równoznaczne z byciem świetnym pracownikiem. Można znaleźć specjalistów od urody, którzy są niezwykle utalentowani, ale brakuje im umiejętności społecznych, które definiują dobrego członka zespołu. Jaki powinien być idealny pracownik salonu kosmetycznego?
W godzinach pracy pracownicy reprezentują Twoją firmę, dlatego powinni przestrzegać jej zasad i postępować zgodnie z jej wartościami. Nikt nie oczekuje, że będą oni entuzjastycznie nastawieni do wszystkiego, co jest związane z Twoją firmą, ale praca z nimi będzie o wiele lepsza, jeśli będą oni przynajmniej podzielać Twoje podstawowe zasady etyczne.
Entuzjastyczny i zaangażowany
Pasja do tego, co robisz na co dzień pomoże Ci uniknąć wypalenia zawodowego. Dlatego powinieneś szukać stylistów, kosmetyczek lub artystów paznokci, którzy po prostu kochają to, co robią. Ludzie, którzy są pasjonatami swojej pracy zazwyczaj zostają w salonie dłużej niż ci, którzy pracują tylko dla wypłaty.
Bez względu na doświadczenie, dobrzy pracownicy nigdy nie tracą zapału do doskonalenia się. Jeśli ktoś twierdzi, że wie wszystko w swojej dziedzinie, to jest to ogromna czerwona flaga. Taka postawa nie tylko przekreśla szanse na dalszy rozwój, ale także może prowadzić do arogancji i ignorancji w zachowaniu. Faworyzuj ludzi, którzy są zawsze gotowi do samodoskonalenia.
Nie sposób przecenić pracowników, którzy są po prostu sympatyczni i łatwo się z nimi współpracuje. Nie ma znaczenia, czy mają oni osobowość bardziej bąbelkową czy introwertyczną - doskonale pasują do zespołu, zachowują się profesjonalnie i nie angażują się w dramaty w miejscu pracy.
Ambitni (ale nie przesadnie)
Pracownicy, którzy zawsze chętnie podejmują się nowych zadań i projektów to ci, na których możesz liczyć, że nigdy nie spoczną na laurach. Musisz jednak uważać, ponieważ nadmierne dążenie do osobistego sukcesu to kolejny alarmujący sygnał.
Chęć przejęcia inicjatywy i odpowiedzialności
Pracownicy salonów kosmetycznych każdego dnia stają przed koniecznością podejmowania ważnych decyzji. Potrzeby i pragnienia klientów są różne, podobnie jak rodzaje ich włosów, skóry i paznokci. Styliści fryzur, kosmetyczki i styliści paznokci muszą być zawsze gotowi na dostosowanie swoich narzędzi i technik do konkretnego klienta. Muszą posiadać wiedzę, świadomość i pewność siebie - a także być gotowi na konsekwencje ewentualnej złej decyzji.
Gotowość do zakwestionowania swojej decyzji
Tak, dobrze przeczytałeś. Nawet najlepsi właściciele salonów mogą czasami stracić orientację, więc posiadanie drugiej opinii jest zawsze dobrą rzeczą - a każdy potrzebuje zdrowej dawki konstruktywnej krytyki od czasu do czasu. Zaangażowani, doświadczeni pracownicy, którym bardzo zależy na Twoim salonie i którzy potrafią grzecznie wskazać, gdzie możesz się mylić, powinni być doceniani.
Wskazówki dotyczące procesu zatrudniania
Doświadczeni właściciele salonów zgadzają się, że czasami najlepszym pomysłem jest sprowadzenie młodszych pracowników i wyszkolenie ich samodzielnie. Łatwiej jest nauczyć kogoś swoich wartości i zasad, niż próbować przekonać kogoś, kto ma już ustalone nawyki pracy.
Co więcej, czasami możesz nawet powstrzymać się przed zatrudnieniem konkretnej osoby, mimo że wydaje się ona być odpowiednim wyborem. Słuchaj swoich przeczuć - nie bądź uprzedzony, ale jeśli zauważysz oznaki nieszczerości, po prostu odpuść. Chemia między członkami Twojego zespołu jest zbyt ważna, aby ryzykować posiadanie dwulicowego pracownika.
Zanim zatrudnisz kogoś na stanowisko pełnoetatowe, daj mu płatny test, aby zobaczyć go w akcji. Twój system Versum pozwoli Ci śledzić ich sprzedaż, liczbę oferowanych zabiegów i oczywiście czas pracy. Zobaczysz czy jest dobra chemia między Tobą a nimi i będziesz mógł skonfrontować ich umiejętności deklaratywne.
Nie zapomnij o okazywaniu uznania i docenieniu członków swojej załogi! Udany proces rekrutacji personelu salonu to jedno, ale utrzymanie motywacji pracowników jest jeszcze ważniejsze. Zapoznaj się z kilkoma pomysłami jak to zrobić.
Na szczęście jest jeden pracownik, na którym możesz polegać bez względu na wszystko i którego rekrutacja będzie łatwa. Jeśli potrzebujesz pomocy w śledzeniu statystyk, generowaniu raportów, kontrolowaniu zapasów, zarządzaniu pracownikami, a nawet prowadzeniu kampanii marketingowych, Versum będzie Twoim idealnym towarzyszem. Zatrudnij swojego najbardziej wielozadaniowego pracownika już dziś!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 0 Average: 0/5] Table of Contents
- Cechy, których należy szukać
- Szanujący się
- Entuzjastyczny i zaangażowany
- Chętny do nauki
- Łatwy do współpracy
- Ambitny (ale nie przesadnie)
- Chętny do podejmowania inicjatywy i odpowiedzialności
- Gotowość do kwestionowania Twoich decyzji
- Wskazówki dotyczące procesu rekrutacji
Zapisz się do newslettera Możesz przeczytać politykę prywatności tutaj.
0Komentarze