PPoradnik brodacza
Jak zachęcić klientów do bardziej regularnych wizyt
13 grudnia 2021
Wszyscy wiemy, że lojalni klienci są po prostu najlepsi. Są najbardziej stabilnym źródłem dochodu, ponieważ możesz liczyć na to, że prędzej czy później wrócą; są również najbardziej skłonni do dawania poleceń, pisania pozytywnych recenzji w Internecie i kupowania Twoich produktów detalicznych. Dodatkowo, lojalni klienci są zazwyczaj najprzyjemniejsi we współpracy - choć zdarzają się wyjątki od reguły, w większości przypadków polubisz ich i będziesz się cieszył ich obecnością. Komunikacja jest łatwiejsza, ponieważ wiesz, czego się spodziewać, jak z nimi rozmawiać i co sprawia im przyjemność.
Ogólnie rzecz biorąc, przekształcenie jak największej liczby klientów w stałych klientów wydaje się być oczywistym głównym celem Twoich działań. Jednak bycie powracającym klientem to bardzo szerokie pojęcie. Klient odwiedzający Cię co trzy miesiące jest z pewnością stałym klientem, ale czy przynosi Ci to tyle zysku, ile byś chciał? Musisz zrozumieć, że Twoim celem powinna być nie tylko duża liczba lojalnych klientów, ale również częstotliwość, z jaką Cię odwiedzają. Jak możesz sprawić, aby klienci odwiedzali Cię częściej i co możesz zrobić, aby zachęcić ich do wypróbowania Twoich bardziej ekskluzywnych zabiegów i produktów? Przejdźmy od razu do konkretów!
Spraw, aby poczuli się wyjątkowo
Usługi kosmetyczne są uważane za luksus, a nie za konieczność. Chociaż to, co uważamy za konieczność, czasami się rozmywa (trudno zaprzeczyć, że obcięcie włosów jest czymś, czego potrzebuje prawie każdy człowiek, aby czuć się komfortowo), ogólny konsensus jest taki, że masaże i zabiegi na twarz nie są priorytetem w wydatkach.
Dlaczego to stwierdzenie jest tak ważne? Ponieważ wpływa ono na sposób, w jaki usługodawcy w naszej branży powinni traktować swoich klientów, jeśli chcą, aby do nich powracali. Twój klient nie czuje tej głębokiej, pierwotnej potrzeby tego, co oferujesz - nie napełniasz jego żołądka ani nie zapewniasz mu dachu nad głową. Można argumentować, że odrastanie włosów, ból pleców czy pękanie skóry zaliczają się do tych podstawowych motywów, które sprawiają, że usługi kosmetyczne są koniecznością, ale nawet zakładając, że dana osoba zdecyduje się na wizytę w salonie z ich powodu, nikt nie może zagwarantować, że wybierze właśnie Twój salon. Podstawową potrzebę można zaspokoić wszędzie - najlepiej tam, gdzie jest najtaniej. Dlatego właśnie taka logika prowadzi donikąd - tacy ludzie nie są Twoją idealną grupą docelową. Musisz sprawić, aby Twoje usługi były pożądane i to jest fakt.
Jak to zrobić?
Oczywiście, jako doświadczony właściciel firmy, zapewne już wiesz, jak ważna jest obsługa klienta. Zapytany o to, co specjalnego robisz, aby klienci byli zadowoleni, prawdopodobnie wymieniłbyś świetną kawę i jeszcze lepszą rozmowę. Ale te przysmaki nie są niczym wyjątkowym - większość dobrych salonów tak właśnie robi. W jaki sposób możesz wyróżnić się z tłumu? Odpowiedź jest prosta - należy dodać coś od siebie do każdego elementu obsługi klienta.
- Czy serwujesz napoje i drinki? Nie ograniczaj się do kawy i herbaty. Zaproponuj klientom soki wielosmakowe lub jeszcze lepiej - własnoręcznie przygotowane koktajle bezalkoholowe. Naucz się przygotowywać kilka różnych napojów, nadaj im zabawne nazwy związane z Twoją działalnością i pozwól klientom wybierać inny przy każdej wizycie. Zmieniaj swoje małe menu co sezon lub nawet co miesiąc, co sprawi, że klienci będą podekscytowani i będą czekać z niecierpliwością na kolejną wizytę.
- Czy od czasu do czasu dajesz swoim klientom małe próbki swoich produktów detalicznych? Zrób z tego małą loterię. Niech każdy klient losuje po każdej wizycie, sprawiając, że wybór próbek będzie niespodzianką.
- Czy dbasz o komfort swoich klientów podczas wizyty? Kup mnóstwo milutkich kocyków, butelek z ciepłą wodą i poduszek pod szyję. Często zdarza się, zwłaszcza jesienią i zimą, że pracownikom nie przeszkadza temperatura w salonie, a klienci marzną (co jest zrozumiałe, bo przeważnie siedzą bez ruchu). Podarowanie ciepłego koca lub poduszki, na której będą mogli oprzeć głowę, to gest, który będą mile wspominać.
Rada: Upewnij się, że używasz jednorazowych okularów i pierzesz koce i poduszki w wysokiej temperaturze po każdym kliencie. Obsługa klienta jest ważna, ale bezpieczeństwo to absolutna podstawa!
Skieruj do nich spersonalizowane oferty
Oferty specjalne powinny być zawsze dopasowane do rodzaju klientów, do których je wysyłasz. W końcu różne rzeczy przyciągają pierwszych klientów i lojalnych patronów. Co więcej, istnieje wiele rodzajów stałych klientów - niektórzy są traktowani tak samo od lat, inni wypróbowali już większość Twoich usług. Jeśli chcesz, aby stali bywalcy odwiedzali Cię częściej, musisz zadbać o to, aby prowadzone przez Ciebie kampanie marketingowe promowały tego typu zachowania.
Jak możesz to zrobić?
Jeśli używasz Versum, masz do dyspozycji kilka bardzo przydatnych funkcji. Jedną z nich jest masowe wysyłanie wiadomości SMS lub e-mail z opcją zaawansowanego filtrowania. Dzięki niej możesz tworzyć grupy klientów na podstawie zadanych kryteriów, a następnie kierować do nich konkretną wiadomość. Jest to niezwykle uniwersalne i potężne narzędzie, dzięki któremu możesz maksymalnie dostosować swoje kampanie. Na przykład, możesz stworzyć grupę klientów, którzy mają wysoką liczbę "zakupionych usług", ale niską liczbę "zakupionych produktów" i skierować do nich kampanię zachęcającą do wypróbowania Twoich produktów detalicznych. Możesz też stworzyć grupę klientów, którzy mają wysoką liczbę "umówionych spotkań" i niską liczbę "odwołanych spotkań" i wysłać im wiadomość "dziękuję za bycie tak wspaniałym klientem". Możliwości jest nieskończenie wiele!
Wskazówka: Chcesz wzmocnić swój marketing SMS-owy dzięki zaawansowanemu targetowaniu? Nie czekaj dłużej - rozpocznij darmowy test Versum i przekonaj się, jak szybko i bez wysiłku zyskujesz klientów, gdy Twoje kampanie są dobrze targetowane!
Zaktualizuj zasady swojego programu lojalnościowego
Czy prowadzisz program lojalnościowy? Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zachęcenie klientów do regularnych odwiedzin. Jeśli korzystasz z Versum, możesz skorzystać z naszego dodatku Program Lojalnościowy, który pozwala Ci decydować, za jakie działania (polecenia, recenzje, zakupy produktów, zakupy usług) przydzielasz punkty lojalnościowe swoim klientom. W ten sposób możesz w zasadzie nakłaniać swoich klientów do określonych działań - np. jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż detaliczną, to przypisujesz więcej punktów do tej aktywności i promujesz ją.
Jak możesz to zrobić?
Dobrym sposobem na zachęcenie klientów do częstszych wizyt jest zaoferowanie programu, w którym przydzielone punkty lojalnościowe mnożą się, jeśli na przykład klient odwiedza cię częściej niż raz w miesiącu. Zadbaj również o to, aby nagrody, które oferujesz były rzeczywiście kuszące - w przeciwnym razie Twój program loj alnościowy nie będzie skuteczny, niezależnie od zasad!
Korzystaj z gotowych strategii marketingowych
Czasami najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie ze skutecznej formuły, stworzonej przez kogoś z wieloletnim doświadczeniem marketingowym i połączenie jej z wiedzą o swoich klientach.
Jak to zrobić?
Nasze oprogramowanie oferuje Ci jeszcze jeden fantastyczny dodatek - Marketing Automation. Dzięki niemu możesz uruchomić cztery różne, potężne kampanie marketingowe, z których jedna poświęcona jest przyciągnięciu klientów, aby odwiedzili Cię ponownie. Nosi ona nazwę "Time to explore" i opiera się na automatycznych wiadomościach wysyłanych w odpowiednim czasie do klientów, którzy odwiedzili Cię już dwukrotnie. Celem kampanii jest pokazanie wszechstronności Twojego salonu i przypomnienie klientom o wspaniałym czasie, jaki spędzili w Twojej firmie. "Time to explore" może zwiększyć liczbę klientów korzystających z różnych usług lub kupujących dodatkowe produkty nawet o 40%!
Starając się osiągnąć swój cel, jakim jest skłonienie klientów do bardziej regularnych wizyt, nie wahaj się korzystać z zaawansowanych narzędzi marketingowych. Choć uczynienie ogólnego doświadczenia bardziej atrakcyjnym dla klientów jest zdecydowanie dobrym punktem wyjścia, może to nie wystarczyć. Pamiętaj również, aby śledzić skuteczność swojej strategii poprzez sprawdzanie statystyk w Versum - zawsze warto obserwować, jak Twoje działania marketingowe wpływają na zachowania klientów i działać zgodnie z nimi. Zbierz swoje kreatywne siły, rozpocznij darmowy test z Versum i przygotuj się na falę lojalnych klientów zalewających Twoją książkę wizyt!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 2 Średnia: 5/5] Spis treści
- Spraw, by poczuli się wyjątkowo
- Skieruj do nich spersonalizowane oferty
- Aktualizuj zasady swojego programu lojalnościowego
- Korzystaj z gotowych strategii marketingowych
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.
0Komentarze