PPoradnik brodacza
Jak cyfrowa ewidencja klientów może uratować dzień w Twoim salonie fryzjerskim?
4 marca 2022
Jedną z najistotniejszych cech doskonałego oprogramowania dla salonów jest ewidencja klientów. Zsynchronizowane z książką wizyt, całkiem sporo tworzą rdzeń oprogramowania dla salonów. Mogą wydawać się dość podstawową funkcją - nic zbyt imponującego, po prostu miejsce do przechowywania notatek, możesz zająć się tym za pomocą pióra i papieru - ale rzeczywistość może Cię zaskoczyć. Elektroniczna ewidencja klientów może być prawdziwym ratunkiem dla Twojego salonu. Dlaczego tak ważne jest, aby mieć niezawodny system, który zapewnia tę funkcję? Wybierzmy się w podróż przez możliwe scenariusze, w których cyfrowa ewidencja klientów jest naprawdę niezastąpiona. Wyobraź sobie, że...
...Twoje notatki zaginęły
Wszystkie informacje o klientach przechowujesz na karteczkach samoprzylepnych, które zazwyczaj przyklejasz do kartek swojego notatnika. Co jakiś czas (bądźmy szczerzy - zdarza się to nagminnie) jedna z nich ginie, a Ty musisz na poczekaniu wymyślać recepturę na odcisk korzeni. Albo, w najgorszym przypadku, gubisz karteczkę z informacją o alergii na PPD, a właśnie masz nakładać kolor. Po każdej z tych sytuacji przysięgłaś sobie, że będziesz bardziej uważać na swoje notatki. W końcu nadszedł ten dzień - zgubiłaś swój notatnik, a co za tym idzie - wszystkie receptury, wszystkie nazwiska, wszystkie numery telefonów. Odbudowa potrwa miesiącami... a do tego czasu pozostała Ci śladowa wiedza o własnej klienteli. A uwierz mi - oni to zauważą!
Cyfrowa ewidencja klientów jest bardzo wiarygodna, ponieważ nie można po prostu stracić danych. Raz wprowadzone do Twojego systemu, pozostaną tam tak długo, aż zdecydujesz się je usunąć. Versum jest oparty na chmurze i dlatego doskonale zabezpiecza Twoje dane - nawet jeśli coś złego stanie się z Twoim urządzeniem elektronicznym, Twoje dane pozostaną nietknięte, ponieważ oprogramowanie przechowuje je w chmurze.
...pracownik próbuje wykraść dane
Załóżmy, że nie zgubiłaś notesu z dokumentacją klientów - leży na recepcji, gdzie zawsze go zostawiasz. Jedna ze stylistek planuje odejść z Twojej firmy i rozpocząć pracę na własny rachunek - niestety, zamiast rozstać się w dobrych stosunkach, chce zagrać nieczysto. Podczas gdy Ty jesteś zajęty zamawianiem towaru, a inni pracownicy skupiają się na swoich klientach, ta nieuczciwa osoba po prostu otwiera notes i kopiuje nazwiska i numery telefonów klientów (a nawet kilka receptur kolorów). Właśnie padłeś ofiarą kradzieży danych i nie tylko możesz stracić kilku klientów, ale także narazić się na problemy prawne - salony w UE muszą być zgodne z GDPR, które zobowiązuje Cię do zapewnienia bezpieczeństwa danych.
Versum pozwala na przypisanie pracownikom różnych ról użytkowników - możesz ograniczyć personel do dodawania, edytowania, usuwania, a nawet przeglądania danych i statystyk klientów. Wszystkie informacje są przechowywane w jednym miejscu, ale jednocześnie - możesz zarządzać ich widocznością dla różnych pracowników.
...klient jest nieuczciwy
Klientka, która "dawno się nie widziała" przychodzi z bardzo intensywną prośbą - chce mieć trwałą ondulację. Szybko przeglądasz swój notatnik (Kiedy ten klient był u Ciebie ostatni raz? Czy notatki na jej temat w ogóle tam są? Może są w poprzednim zeszycie, który już zarchiwizowałaś, albo...), po czym poddajesz się i po prostu pytasz klientkę o historię jej włosów. Jesteś prawie pewna, że widziałaś ją kiedyś z blond balayage, ale ona przysięga, że nie rozjaśniała włosów od lat. Zaczynasz więc trwałą ondulację, a kiedy przychodzi czas na odsłonięcie skrętu, zamiast sprężystych loków widzisz smutny, gumiasty bałagan. Klientka nie była z Tobą szczera - miała lata intensywnych zmian ukrytych pod kolorem all-over, a włosy na pewno były ostatnio poddawane zabiegom chemicznym. Ty jesteś wściekła, klientka płacze, jej włosy się rozpływają.
Nie doszłoby do tego, gdyby dokumentacja klientki była przechowywana w cyfrowej bazie klientów. Najważniejsze fragmenty informacji są zawsze pod ręką, zabezpieczone w systemie. Za każdym razem, gdy Twoja klientka poddawana jest zabiegowi chemicznemu, możesz to odnotować (a nawet dodać zdjęcia, aby móc się do nich odwołać w przyszłości). Niektóre klientki kłamią na temat stanu swoich włosów, ponieważ chcą je jak najszybciej poddać zabiegowi, a wiedzą, że nie masz nic przeciwko temu, są zbyt zażenowane swoimi DIY lub nie zdają sobie sprawy, że niektóre informacje są bardzo ważne. Pamiętaj więc, aby zawsze przeprowadzać test pasmowy, informować jak bardzo jest on istotny, być szczerym... i zapisywać wszystko co Ci powiedzą w swoich cyfrowych dokumentach!
...klientka ma skomplikowaną historię usług
Kolejna klientka ze skomplikowaną historią włosów odwiedza Cię i chce mieć całą głowę intensywnych pasemek. Nauczona poprzednim doświadczeniem, jesteś bardzo wytrwała podczas konsultacji, więc klientka stara się jak najlepiej wytłumaczyć zawiłe meandry swojej podróży z włosami. W ciągu następnych piętnastu minut dowiadujesz się, że dwadzieścia lat temu nosiła różowe kosmiczne koki, siedemnaście lat temu blond trwałą ondulację, dwanaście lat temu prostą miedzianą grzywę, dziesięć lat temu wyszła za mąż, siedem lat temu nosiła postrzępioną mulletę, sześć lat temu się rozwiodła (czy mullet był tego powodem?!)... Tracisz mnóstwo czasu, próbując dowiedzieć się wszystkich szczegółów na temat rzeczy, które mogą mieć wpływ na usługę - i w końcu przyspieszasz samą usługę, ponieważ z każdą minutą niebezpiecznie zbliża się termin kolejnej wizyty.
Przechowywanie wszystkich informacji, które otrzymujesz od klienta pozwala Ci mieć solidną bazę wiedzy za każdym razem, kiedy Cię odwiedza. Oczywiście, wstępna konsultacja jest konieczna za każdym razem, ale będzie o wiele łatwiejsza i szybsza do wykonania, jeśli już wiesz dużo o włosach klientki. Jedno szybkie spojrzenie do Twojego Versum i już wiesz, jak bardzo ich włosy były przetwarzane, kiedy ostatni raz poddawano je ostrym zabiegom chemicznym i jakich produktów unikać, ponieważ podrażniają skórę głowy klientki.
...ktoś nowy przejmuje to zadanie
Po całym tym zamieszaniu z wyjaśnianiem historii włosów podczas ostatniej wizyty, klientka decyduje, że tym razem chce, aby jej włosy wykonała Twoja współpracownica. Wszystko jest w porządku - Twoja koleżanka jest mistrzynią kolorów, a klientka chce mieć włosy w kolorze pół-różowym, pół-turkusowym - dopóki współpracownik nie poprosi Cię o "szybkie przekazanie informacji na temat historii włosów klientki". Wtedy jesteś przerażona.
Nawet jeśli masz genialną pamięć i potrafisz zapamiętać każdy szczegół dotyczący Twoich klientów, wystarczy, że ktoś inny z zespołu wykona usługę i długi proces opisywania historii włosów zaczyna się od nowa. Dzięki cyfrowemu rozwiązaniu, każdy pracownik może mieć dostęp do danych klienta i aktualizować je za każdym razem, gdy klient otrzymuje coś nowego do zrobienia. Nie trzeba tracić czasu na próby wprowadzenia współpracownika do systemu - może on uzyskać wszystkie fakty, formuły i ostrzeżenia bezpośrednio z urządzenia.
Cyfrowa ewidencja klientów może wydawać się czymś, co można pominąć i po prostu zapisywać informacje o klientach na kartce papieru... ale to bardzo mylne przekonanie. W rzeczywistości są one absolutną koniecznością, aby utrzymać Twój salon w ryzach. Pełna historia wizyt i zakupów, zdjęcia przed i po, różne poziomy dostępu dla różnych pracowników oraz zaawansowane zabezpieczenia danych - to elementy, których powinieneś szukać w oprogramowaniu dla swojego salonu. Versum ma to wszystko, jak również wiele innych funkcjonalności, stworzonych z myślą o potrzebach właścicieli salonów. Wypróbuj go za darmo... a gwarantujemy, że będziesz chciał zostać z nami na stałe!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 0 Średnia: 0/5] Table of Contents
- ...Twoje notatki zaginęły
- ...pracownik próbuje wykraść dane
- ...klient jest nieuczciwy
- ...klient ma skomplikowaną historię obsługi
- ...ktoś nowy przejmuje zadanie
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.
0Komentarze