Jak zwiększyć rentowność swojego salonu kosmetycznego?
3 marca 2023Strona główna Blog AgendaPro Estetyka Jak zwiększyć rentowność ... Często rozwój biznesu nie oznacza...
Doświadczenia klientów w sklepie zaczynają się już w momencie, gdy otwierają drzwi i stawiają pierwszy krok. Sposób traktowania pracowników, odtwarzana muzyka, wystrój lokalu... Wszystko jest brane pod uwagę przy tworzeniu opinii. Jeśli więc chcesz, aby klienci byli zadowoleni, zapewnij im wygodne i przyjemne miejsce do oczekiwania. Czytaj dalej i poznaj najlepsze pomysły na udekorowanie poczekalni w salonie kosmetycznym.
Być może o tym nie wiesz, ale posiadanie dobrze urządzonej poczekalni jest równie ważne jak oferowanie dobrego produktu, ponieważ poczekalnia jest częścią marketingu Twojej firmy: nikt nie lubi czekać w źle urządzonym, niewygodnym i nieprzyjemnym miejscu; dlatego tak ważne jest, aby każda część Twojej firmy była jak najlepszym doświadczeniem.
Urządzając poczekalnię w salonie spa lub gabinecie kosmetycznym, należy założyć, że klienci spędzą w niej kilka minut, czekając, dlatego warto zastanowić się nad meblami, na których będą siedzieć. Krzesła lub fotele są niezbędne, w zależności od przestrzeni, jaką dysponujesz. Nie można zakładać, że ludzie będą czekać na stojąco, ponieważ spowoduje to dyskomfort u innych osób w sali i negatywnie wpłynie na ich wrażenia.
Poszukaj opcji, które są wygodne, umożliwiają pionowe siedzenie i pasują do estetyki miejsca. Należy unikać zbyt wysokich lub zbyt niskich mebli, ponieważ dla niektórych osób będą one niewygodne.
Czy byłeś kiedyś w miejscu, w którym było za zimno? Jak to wpłynęło na Twoje wrażenia? Zapewne każdy, kto znalazł się w takiej sytuacji, chciał jak najszybciej opuścić zakład. Podobnie byłoby, gdyby było za gorąco. Dlatego ważne jest, aby atmosfera w poczekalni estetycznej była przyjemna dla jak największej liczby osób .
Na atmosferę składają się również takie czynniki, jak obrazy i dekoracje. Salon kosmetyczny to miejsce, do którego ludzie przychodzą, aby się zrelaksować i miło spędzić czas, dlatego zalecamy unikanie jasnych lub ciemnych kolorów dekoracji, które mogą być sprzeczne z uczuciem, jakie mają odczuwać klienci. Zalecamy zachowanie neutralnego wystroju, ewentualnie wkomponowanie kilku roślin i obrazów zachęcających do relaksu .
Mówiliśmy już o tym, jak urządzić estetyczną poczekalnię, ale teraz podpowiemy Ci, jak sprawić, by Twoi klienci czuli się w niej spokojnie.
Najważniejsze jest, aby zaangażować emocje swoich klientów. Wejście do pomieszczenia o przyjemnym i rozpoznawalnym zapachu zachęca do powrotu, a za każdym razem, gdy poczujemy ten zapach, przypomnimy sobie to pomieszczenie. Można używać nawilżaczy powietrza z olejkami eterycznymi, które mają działanie uspokajające, np. lawendowym lub miętowym.
Muzykę można również wykorzystać do stworzenia poczucia spokoju wśród klientów. Postaw na dźwięki otoczenia, które okazały się relaksujące. Na przykład: odgłosy plaży, wiatru, deszczu lub ptaków. Można utworzyć listę odtwarzania tylko do tego celu, aby nie musieć się o to martwić.
W poczekalniach często można zobaczyć stare czasopisma, dlatego jeśli zamierzasz zostawić klientom materiały do przejrzenia, zalecamy, aby były one aktualne. O wiele przyjemniej jest przeglądać najnowsze wiadomości niż przeglądać dziesięcioletnie wydanie czasopisma. Świadczy to o zainteresowaniu i zaangażowaniu w sprawy klienta.
Jeśli chcesz nieco podnieść poziom doznań, możesz zadbać o smak, oferując w poczekalni herbatę lub słodycze. To, oprócz umilenia oczekiwania, gest, który wyróżni Cię spośród innych estetyków na rynku .
Oprócz czasopism i materiałów rozrywkowych można wydzielić w poczekalni część przeznaczoną na działalność firmy. Można tam reklamować wszystkie oferowane usługi, nowe zabiegi, sprzedawane produkty i promocje .
Jest to sposób na budowanie lojalności klientów i zwiększanie zasięgu działalności. Możesz również zostawić im karteczki z danymi Twojej firmy, aby mogli zadzwonić i umówić się na kolejne wizyty lub polecić Twój salon kosmetyczny swoim znajomym.
Po przeczytaniu wszystkich naszych zaleceń dotyczących dekoracji poczekalni w salonie, możesz zacząć myśleć o tym, jak sprawić, by doświadczenie klienta było jak najlepsze. Pamiętaj, że najważniejsze są szczegóły i że to właśnie te rzeczy, które być może pozostają niezauważone, mogą być tymi, które naprawdę budują lojalność klientów.
Powiązane artykuły:
Komentarze