Jak zwiększyć rentowność swojego salonu kosmetycznego?
3 marca 2023Strona główna Blog AgendaPro Estetyka Jak zwiększyć rentowność ... Często rozwój biznesu nie oznacza...
Międzynarodowy Dzień Kobiet to doskonała okazja dla każdego salonu kosmetycznego do promocji swoich usług. W końcu to właśnie kobiety stanowią ogromną część ich klientów. Wiele pań potraktuje ten dzień jako doskonały pretekst do tego, by się trochę rozpieścić, inne będą chciały przejść całkowitą metamorfozę. Wiosna budzi w ludziach potrzebę zmian, więc 8 marca może być w pełni zarezerwowany, niezależnie od Twoich działań marketingowych, kampanii sprzedażowych i ofert specjalnych.
Ale co jeśli powiedziałbym Ci, że nie musi to dotyczyć tylko tego jednego dnia i że Twój target może być szerszy niż tylko panie obchodzące swoje święto? W tym Dniu Kobiet, odważ się myśleć nieszablonowo i przygotuj się na bardzo pracowity sezon!
Wskazówka: Masz ochotę na jeszcze więcej? Jeśli tak, sprawdź nasze pięć kolejnych unikalnych pomysłów marketingowych na Dzień Kobiet!
Po co świętować Dzień Kobiet, skoro można świętować Tydzień Kobiet? Pomyśl tylko o tym, to nawet brzmi bardziej stosownie! Zamiast świętować w jeden dzień, rozciągnij to na cały tydzień. Zamieść ogłoszenie na swoich fanpage'ach w mediach społecznościowych i wspomnij, że przez cały tydzień poprzedzający 8 marca, będziesz oferować specjalne promocje w swoim salonie.
Teraz możesz to zrobić na dwa sposoby: na luzie lub włączyć swoją kreatywność. Pierwsza opcja to po prostu zaoferowanie dodatkowej, darmowej usługi dodawanej do każdego zabiegu (np. darmowe głębokie odżywienie skóry dodawane do każdego zabiegu na twarz) lub małego upominku (próbki, torebki) dla każdej kobiety, która umówi się na wizytę w ciągu całego tygodnia.
Druga opcja to zmiana promocji każdego dnia - stwórz grafik pełen kuszących ofert i udostępniaj te informacje na swoich profilach w mediach społecznościowych. Poniedziałek z darmowym masażem twarzy dodawanym do każdej wizyty, wtorek z małymi słoiczkami kremu (z Twoich półek sklepowych, oczywiście!) wręczanymi wszystkim zarezerwowanym klientkom, środa z darmowymi konsultacjami dotyczącymi stanu skóry... możliwości są nieograniczone, a uwierz mi - wolne sloty w Twoim terminarzu znikną na Twoich oczach.
Ten dzień świętuje wszystkie panie, ale to nie znaczy, że musisz być ogólny podczas tworzenia swoich postów w mediach społecznościowych i kampanii informacyjnych! Odwołaj się do czegoś bardziej konkretnego niż tylko bycie kobietą. Są zapracowane mamy, aktywne bizneswoman, nastolatki, które mają obsesję na punkcie swojego wyglądu i cenne starsze panie, które chcą się trochę rozpieścić. Dotrzyj do nich konkretnie!
Jeśli masz swoje oprogramowanie Versum, zadanie będzie o wiele łatwiejsze - w systemie masz możliwość pobierania i przechowywania rekordowych informacji o swoich klientkach. Dzięki temu będziesz pamiętał, która z Twoich powracających klientek jest dumną mamą, młodą dziewczyną czy starszą panią. Spersonalizowane wiadomości są o wiele bardziej atrakcyjne i skuteczne!
Chcesz w łatwy sposób pozyskać nowych klientów? Stwórz program polecający z okazji Dnia Kobiet, który zachęci Twoich stałych klientów do przyprowadzenia przyjaciół i rodziny! Rozpocznij kampanię "Girl power" na cały marzec, w której nagrodzisz każdego klienta, który przyprowadzi ze sobą przyjaciółkę lub członka rodziny! Naprawdę warto spróbować, ponieważ rekomendacje ustne czynią cuda, a klienci, którzy przychodzą do Twojego salonu z polecenia swoich znajomych, mają bardzo wysoki wskaźnik utrzymania klientów.
Jak możesz wdrożyć tę kampanię? Jeśli używasz dodatku Versum Program Lojalnościowy, będzie to bardzo proste. Po prostu rozdaj podwójną ilość punktów każdemu klientowi, który poleci Twoje usługi innej Pani. Nie zapomnij również nagrodzić nowej klientki! Jaki jest najlepszy sposób na rozpoczęcie podróży z nowym salonem niż otrzymanie garści punktów lojalnościowych? Upewnij się tylko, że nagrody w Twoim Programie Lojalnościowym są naprawdę kuszące!
Wspaniały tydzień ofert specjalnych powinien być zwieńczony prawdziwym babskim wieczorem! Jak przygotować salonową imprezę, którą zapamiętają Twoje klientki?
Wskazówka: Możesz również obiecać wszystkim, którzy otrzymali wiadomość, dodatkowe punkty lojalnościowe, jeśli przyjdą na kolejną wizytę!
W tym roku zróbcie coś dziwnego! Napisz w swoich mediach społecznościowych lekką wiadomość, że w związku z nadchodzącym Dniem Kobiet, panowie powinni wyglądać jak najlepiej dla swoich pań! Zaoferuj promocję dla wszystkich panów, którzy zdecydują się na zabieg na włosy, brodę, skórę lub paznokcie podczas tego wydarzenia. Mężczyźni mogą czuć się nieco zapomniani w okolicach 8 marca, ponieważ każdy salon kosmetyczny kieruje swoją ofertę wyłącznie do kobiet, więc z łatwością możesz wykorzystać tę okazję!
Przemysł kosmetyczny jest zdominowany przez kobiety, więc nie możesz pozwolić, aby ten wyjątkowy dzień umknął ich uwadze! Przygotowując swój program nie musisz być przewidywalna i stereotypowa, wystarczy, że pomyślisz o czymś, w czym sama chętnie wzięłabyś udział. Pamiętaj również, aby po zakończeniu sprawdzić statystyki salonu, aby dowiedzieć się, czy Twoja koncepcja się powiodła! Ze świetnym oprogramowaniem dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych, takim jak Versum, będziesz nie tylko gotowy na ten wyjątkowy dzień, ale po prostu będziesz go miał na własność. Świętuj Dzień Kobiet z rozmachem i daj się ponieść systemowi Versum!
Wypróbuj Versum za darmo
[Razem: 5 Średnia: 4.2/5]Spis treści
Komentarze