Jak zwiększyć rentowność swojego salonu kosmetycznego?
3 marca 2023Strona główna Blog AgendaPro Estetyka Jak zwiększyć rentowność ... Często rozwój biznesu nie oznacza...
Robert Breault powiedział, że "Masaż jest jedyną formą fizycznej przyjemności, której natura zapomniała przypisać konsekwencje", co może być prawdą dla wszystkich szczęśliwych klientów, którzy są rozpieszczani - ale z pewnością nie dotyczy to terapeutów wykonujących swoją pracę. Jako masażysta, masz wiele pasji do swojej pracy i nie zamieniłbyś jej na nic innego - jednak są chwile, kiedy musisz ugryźć się w język, próbując zachować spokój w obliczu powracającej irytacji. Przyjrzyjmy się 4 rzeczom, które masażyści chcieliby, aby klienci w końcu zrozumieli - i co możesz zrobić, aby edukować swoich klientów w tym zakresie.
(Również - jeśli podobał Ci się ten cytat, możesz chcieć sprawdzić naszą kolekcję najlepszych cytatów spa, które zaproszą klientów na dobre rozpieszczanie).
Chociaż niezwykle korzystne zarówno dla umysłu i ciała, masaż nie zastąpi wizyty u lekarza, leki i inne profesjonalne zabiegi zaradcze. Jest świetny jako terapia uzupełniająca, ale nie jest lekarstwem na wszystkie choroby i dolegliwości. Ile razy zdarzyło Ci się, że klient był rozczarowany, że jego cellulit nie zniknął? Albo taki, który oczekiwał, że masaż pozbędzie się ich tak zwanych "toksyn z ciała"? Albo po prostu rzucił się z pretensjami, bo jego przewlekłe bóle nie zniknęły po sesji? Niektórzy ludzie oczekują natychmiastowego i trwałego efektu po jednym zabiegu... mimo, że nie zadają sobie trudu, aby wykonywać ćwiczenia, które im przepisałeś.
Co powinieneś zrobić?
Po pierwsze, bardzo ważne jest, aby odpowiednio zareklamować swoje usługi. Nie obiecuj efektów, których nie możesz przewidzieć. Wymieniaj korzyści z masażu, ale używaj odpowiednich sformułowań ("może", "pomaga", "wspiera") i podkreślaj wagę konieczności powrotu na wiele zabiegów.
Po drugie, nie poddawaj się i ciągle przypominaj swoim klientom o konieczności wielokrotnych sesji i podtrzymywaniu efektu poprzez ćwiczenia. Automatyczne wiadomości będą tu najlepszym rozwiązaniem. Korzystając z Versum, możesz kierować do konkretnych klientów przemyślane kampanie informacyjne(Czy podobał Ci się efekt naszego ostatniego Masażu Tkanek Głębokich? Pamiętaj, że najlepsze rezultaty zauważysz po kilku sesjach) oraz lekkimi przypomnieniami (Puk-puk, to Twój masażysta - nie martw się, mam Twoje plecy! Ale musisz pamiętać o swoich ćwiczeniach! Do zobaczenia wkrótce!).
Klient przychodzi do Ciebie na masaż tkanek głębokich i oświadcza, że nie ma żadnych schorzeń, które mogłyby wpłynąć na zabieg. Gdy tylko rozbiera się do masażu, zauważasz ogromną, chirurgiczną bliznę na jego plecach. Oczywiście pytasz klienta, dlaczego nie powiedział Ci o tym - a on wydaje się być szczerze zaskoczony, że może to mieć wpływ na zabieg.
Co należy zrobić?
Zawsze należy przeprowadzić szczegółową konsultację przed rozpoczęciem zabiegu - i upewnić się, że wyjaśniono, jakie schorzenia i ostatnie zabiegi mogą być ważne, aby o nich wspomnieć. Ponadto przygotuj się na to, że czasami będziesz zmuszony odmówić wykonania usługi - mimo że jesteś przeszkolony i wiesz dużo o zdrowiu i anatomii człowieka, są sytuacje, w których po prostu nie możesz ryzykować bycia osobą decyzyjną. Jeśli klient został zraniony, koniecznie musi sprawdzić u swojego lekarza, czy rana jest już wystarczająco zagojona. Podobnie jest z niektórymi chorobami i lekami - masaże mogą w niewielkim stopniu wpływać na pracę wątroby i nerek, dlatego opinia lekarza jest konieczna, aby uniknąć ewentualnych powikłań.
Zapamiętaj historię zdrowia każdego klienta w kartotece klientów Versum. Będzie ona tam bezpieczna i zdrowa, a Ty nie będziesz musiał polegać na swojej zajętej pamięci, aby wszystko zapamiętać.
Masażyści są najmniej osądzający ludzie tam. Kiedy patrzą na klienta, nie widzą nadmiaru tłuszczu, włosów na nogach, trądziku na plecach i skaz, ale mięśnie i węzły, które chcą pracować. Do tej pory widzieliście już tyle półnagich ciał, że nie przeszkadza wam żadna wada fizyczna - ale brak higieny osobistej to już zupełnie inna historia. Jestem pewna, że niektórzy z Was mieli klientów, którzy przybyli na spotkanie i nawet nie wzięli prysznica po długim dniu. Proszą o masaż stóp, zdejmują buty i witają się z imponującą grzybicą stóp. Ta sytuacja może przejść od bycia wręcz obrzydliwe do faktycznie jest zagrożenie dla zdrowia dla Ciebie.
Co powinieneś zrobić?
Bardzo ważne jest, aby w polityce Twojego salonu zawrzeć informację, że możesz (i będziesz) odmawiać wykonania usługi, jeśli u klienta wystąpi jakakolwiek infekcja, w imię bezpieczeństwa Was obu. Co do kwestii higieny - jest to delikatna sprawa, a bycie dosadnym w tej sytuacji może zranić uczucia klientki. Jest sposób, aby tego uniknąć - jeśli używasz Versum do wysyłania przypomnień o wizytach, wyślij wiadomość o treści: "Cześć! To jest przyjacielskie przypomnienie o jutrzejszej wizycie, która zaczyna się o 15:00. Aby przygotować się do masażu, radzimy wziąć ciepły prysznic przed wizytą, aby rozluźnić mięśnie i założyć wygodne ubranie, dzięki czemu rozebranie się i przebranie będzie łatwiejsze! Do zobaczenia wkrótce, Janet z Day Spa Dahlia".
W branży istnieje poważny problem z klientami, zwłaszcza płci męskiej, którzy mylą Twój biznes z tym, który oferuje usługi erotyczne lub oczekują erotycznego zwrotu w trakcie zabiegu (tzw. "szczęśliwe zakończenie").
Co powinieneś zrobić?
Po pierwsze, upewnij się, że właściwie reklamujesz swoje usługi. Ważne jest tu sformułowanie - uważaj na słowa takie jak "zmysłowy", "ekscytujący", "zaskakujący", gdyż niosą one ze sobą seksualne konotacje. Upewnij się również, że w swojej polityce zawarłeś informację, że każde nieodpowiednie zachowanie będzie równoznaczne z zakazem wstępu do Twojego salonu.
Jeśli klient poprosi Cię o przysługę seksualną, masz prawo zakończyć masaż na miejscu bez zwrotu pieniędzy. Nie jesteś odpowiedzialny za błędne przekonania tych ludzi na temat Twojego zawodu. Klientom, którzy mieli czelność wspomnieć o czymś takim, możesz zabronić dokonywania u Ciebie jakichkolwiek rezerwacji - Versum pozwala Ci na to! A jeśli jesteś molestowany seksualnie, nie wahaj się zadzwonić na policję!
Bycie masażystą może być bardzo wymagające. Czasami musisz edukować swoich klientów, studzić ich oczekiwania, a nawet radzić sobie z ich niestosownymi sugestiami. Na szczęście istnieje cyfrowy pomocnik, na którego zawsze możesz liczyć - Versum, oprogramowanie dla salonów stworzone, aby pomóc Ci radzić sobie z codziennymi zmaganiami masażysty. Kiedy masz wątpliwości, pomyśl o wszystkich swoich stałych klientach, którzy chwalą sobie efekty Twoich usług, kup sobie Versum i rób to, co kochasz!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 2 Average: 5/5]Spis treści.
Komentarze